NuffnangX

Friday, April 10, 2009

JuMpA Ngan WaN

macam biasa la pas abis keja hari nie, aku amik umairah dr bbysitter dia, pack skit barang2 umairah..tak banyak pun bawak sbb nak dtg sekejap ajer kan..sbb minggu nie kami akan bercuti kat sijangkang..sepatutnya mggu lepas tapi tunda ke mggu nie..sebab tertunda agenda kami setiap hujung mggu ada lah abg sayang n abg ipar sayang akan pergi umrah hari isnin mggu depan..sekali ngan p.cik sayang..semoga selamat pergi n selamat kembali..insyaAllah

biasanya umairah bila ddk ajer dlm bby carseat tu dia akan senyap ajer..tapi kali nie tdk..3 kali la aku kena stop tepi jalan sbb umairah dah menggelongsor ke bawah..klu dibiarkan jea mau umairah dah ddk kat atas handbreak..aku yg dh geram siap ugut lg kat bby aku nie..

"klu umairah taknak ddk diam2, ibu taknak bawak umairah jumpa wan ngan atuk"
emmmm baru la senyap, dah pandai faham ngan apa yg kita cakapkan..
tapi tu la sekejap jea duduk diamnya, pastu mula la menggelongsorkan badan dia tu semula..aku siap singgah kat Petronas nak beli something..jd aku belikan kinderbueno yg jenis telor ayam tu..nsb baik la diam semula..jadi umairah leka la ngan toys baru dia tu..aku plak lupa plak nak bawak bear dia, klu ada bear dia, umairah akan senyap la jgk..

bila sampai rumah, mak aku n ayah aku mmg suka la bila nampak cucu dia..umairah plak dah pandai tunjukkan emosi dia..tangan dah mula terbuka minta di ambil..bila ayah aku amik mengekek dia gelak sbb dapat perhatian dr wan n atuk dia..

kol 11pm aku nak balik semula, mak aku minta tinggalkan umairah..esok amik la semula..emmmm mmg selalu mcm nie..bila aku bwk umairah ke sana mesti kena tggl kan..nak ckp tak blh aku tak sampai hati la plak..sbb kesian kan kat mak n ayah aku..aku takut parents aku akan penat jea..bila aku ckp mcm tu, mak aku ckp takder nyer penat nak jaga umairah nie, tak byk ragam pun..

jd malam nie aku tido tanpa umairah di sisi aku ngan sayang..




dah tak duduk diam dlm bby car seat dia nie


dpt toys diam sekejap jea


wan yg suker bila cucu dtg menjeguk




fiza n umairah main kejar2


skang nie bila nampak HP nak amik jea
tak kira la kat tgn org ker


4 kata-kata indah:

attyfir said...

nak cubit pipi umairah..

.::WaNiE::. said...

hihi baby skrg suke kan dengan HP

zh-ena said...

att's - heheheh semua org geram ngan pipi si kecik nie

wanie - mmg pun..nampak jea nak amik terus jea la

saya said...

wahhh..umairah lenkali dok diam2 atu..nanti polis datang. hehehe... wan & atok kasi chance dgn ibu & ayah dating2 honeymoon tu..relax la.. sabar2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha