NuffnangX

Monday, April 13, 2009

SaPeR NaK BeLi UmAiRaH

HEHEHEHE mesti korang terkejut kan baca tajuk entry kali nie..bkn nak jual betul2 pun umairah tu..mggu lepas kan kami kat sijangkang..jd petang ari minggu kami kan tak wat aper2..yg lain sibuk la layan tkg DVD citer shopholic (betul ker tajuk citer nie - bantai ajer la)..yg kami berdua plak sibuk layan ragam si kecik nie..kena batuk nie umairah taknak kami ddk jea kena dukung dia n jalan2 dlm umah..nak bwk g keluar hujan plak..sampai dah penat kami berdua..sekejap2 kat sayng n sekejap2 kat aku plak..adk beradik sayang n mak mertua dah kesian kat kami dah..

dah mlm sebelum nya kami tak cukup tido pastu seharian plak kena jg umairah..mcm yg uols tau kan umairah mmg bkn perangai mcm nie kan..bila tak sihat jea umairah akan jd lebih sensitif n nak org lain dia ajer..

mak mertua aku :

"ena jual la umairah kat saper2" mak mertua aku la
"hah nak jual umairah, nak wat per, maner blh umairah tu kan satu2nya ank kami" aku la tu
semua yg dgr dah gelak kan aku..lg la aku pelik kan
"klu org jawa kan ena, bila ank tak sihat kita akan jual ank kita tu kat org yg ank2 nya sentiasa sihat jea, pastu bknnya bg terus ank tu kat org tu cuma jual n ada akad nya" mak aku

ooooooooo baru la aku faham..terkejut aku bila mak aku ckp mula2 tu
jd kakak ipar kami la (kak mar) yg beli umairah..dia bagi RM10 utk beli umairah..heheheheh

harap pasnie umirah akan sihat sepenuhnya..insyaAllah

mcm maner korang tau tak pasal benda nie :p



aku suka tgk umairah bgn dr tido


sbb mata umairah akan jd besar sgt


mak aku ckp mcm mata petai



10 kata-kata indah:

fizz said...

salam,

huhu terkejut jugak atdi..ingatkan serius nak jual anak..xsangka ada adat yang mcm tue eks, kira macam jual tipu2 la ni eks..ape-ape pun semoga umairah cepat sembuh..

.::WaNiE::. said...

huhu mmg terkejut tengok topik:p ooo ada juge eh ..hihihi mcm2

norainiammran said...

ain pernah dengar perkara ni. masa baca tajuk ni pun, ain dah leh agak..

mak sedara ain pun, kena jual anak dia kat orang.. harga RM0.01... Satu sen ajo!!.. hikhik..ada akad "aku beli" atau "aku jual" dan bagi duit tu je.. sebab anaknya selalu sakit.. bila dah jual, sihat walafiat.. (tak tahu laaa...kebetulan atau macamana!)

Orang yang beli tu, siap dukung dan bagi nama lain.. sepupu ain tu namanya Zulhilmi.. tp, pembelinya beri nama Rahmat.. Sampai sekarang ni, lekat panggilan Rahmat tu kat dia..

(Jika anak itu boleh dibeli dengan wang ringgit, cakap saja berapa... kami sanggup membelinya :( ~ EK ELEH.. ter emo pulak.....)

nurul said...

o0o0o... bab jual nie cek penah dgr dh... dulu time pu3 pun ada jugak umi cek gtau mcm tue... tp x jadi jual sebab pu3 dgr ja nak kena jual trs sihat... wahahaha.... kita nie millinieum... so kena laa ikut adat org tua²....

iman said...

heheheeh acik ena, iman pun hmpr kene jual dulu,tp ibu x jadi jual sbb iman lebih kuat meragam nak kene jual, pas ibu pujuk iman...terus ok...

p/s : biasalah ena org tua2 mmg bnyk petua dan pantang larangnyer, kekadang nmpk x logik,tp itu y terbukti kebaikkannyer....

arianna adrizal said...

hahahahhaha.
mmg ada mcmni.
adik anne pun kena beli dulu.
kira jd mak angkat la.
jawa sijangkang gak.

zh-ena said...

fizz - heheheh jual beli utk bg umaiarah bertambah sihat

wanie - tu la ena pun baru jea tau

ain - ooooo ain pun tau gak erk..ingatkan org jawa jea yg tau

nurul - betul tu kdg2 kena ikut gak petua org2 tua..ialah mkn ubat pun dh tak jalan kena la ikut petua plak kan..

iman - oooo iman tak jd jual erkk..tapi umairah dh kena jual pun..harap cepat la sembuh

anne - tu la kan wpun kita sekampung (belah hubby la) tak pernah terserempak lg kan..harap blh la jumpa bila masa sesuai

saya said...

hehehhee..bukan jual la ena.. yg saya tau dai kira bagi anak tu utk dijadikan anak angkat.. takde bagi2 duit bagai tu..just akad je..

Mak Su said...

jual? huhuhu, ciannyer.

oh... gitu ker style nya? bukan oghang kata kena tukar nama dia ker?

.::WaNiE::. said...

ena, huhuhu baca komen org lain rupenye ramai gak yg tau :( aiseyman camne leh tak tau nih

sapa-sapa nak beli saya?? hahahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha