NuffnangX

Thursday, April 23, 2009

LaSaKnYa AnAk iBu

pagi td sayang bgtau yang umairah dah pandai bangun n berdiri tepi sofa..time tu sayang kat daput utk buat susu umairah, bila kuar jea dari dapur, sayang mmg terperanjat beruk tgk umairah dah berdiri..apa lagi terus la

"adikkkkkkkkk wat per tu"..sayang la
bila umairah dah dengar suara babah dia, terus terduduk sbb tergamam kot
sayang terus dukung si kecik nie..sayang ckp mmg terkejut la bila tgk umairah berdiri
bila sayang suh umairah berdiri lagi, dia dah taknak buat..malu la tu :D

umairah dah tak tido dlm buaian..klu kami msk kan mula la umairah akan menjerit2 minta diturunkan..mmg dia akan nangis bila dimasukkan..jd skang nie bila umairah nak tido, kami cuma bentangkan tilam..letakkan umairah atas tilam pastu akan di lihat la umairah akan guling2 atas tilam tu utk cari posisi tido yg best..

siap guling2 lagi..pastu menonggeng..montot naik ke atas..bila telentangkan semula, mula la si kecik nie merengek..jd kami biarkan ajer si kecik kami nie cari tempat tido dia yg sesuai..klu umairah tgh guling tu jgn la nak tido sekali kat atas tilam tu mmg dia akan sajer jea tolak2 ngan kaki kecik dia tu..heheheh mmg comel

satu tilam la umairah akan konker..bila dah tido lena baru la kami dpt tido kat sebelah si kecik nie..alahai ank ibu..dah mcm2 peel la skang nie dia tunjukkan..


dah mengiring


dah mula tarik napkin


tarik napkin pastu cium skit2 napkin tu - cute


dah dijadikan selimut plak


dag start menonggeng plak


dah meniarap plak


emmm baru la tido - tido dlm meniarap


10 kata-kata indah:

azzul said...

sebijik mcm perangai naufal...dia akan berguling2 cr port yg plg best utk lena..kira tilam tu dia sorang je yg punye...dh guling2 tetiba tetido atas lantai...

Molly Polly said...

Hehehe.... tak lama lagi dapat kaki...siaplah dia tulun ibunya mengemas....huhuhuhu....selamat berkemas umairah....

Zura said...

cm cepat je anak ko nk berdiri na...anak buah aku br nk belajar merangkak...lain budak lain caranye kan...

Mak Su said...

mmg syok tgk anak2 membesar dpn mata kita kan. baby w tu skrg dan conquer selimut maksu, sudah jadik selimut busuk dia. jangan lah nak usik. mesti dia jeritkan. ;p

saya said...

wahhhh..aksi2 ganaz gitu. elok jugak tak tido buai lagi. lebih selesa tido kat tilam. ena pon senang tak yah kene standby nak kene buaikan je. hehehhee... go umairah go!!! cepat berdiri nanti ibu belikan kasut bola. hehehe...

.::WaNiE::. said...

hahah comelnye tertonggeng2 dia hahahaa

zh-ena said...

azzul - heheheh ragam bby kita mmg mencuit hati kita kan

molly polly - rasa mcm cpt sgt umairah nak berjalan

zura - tu la kan, mcm ank adk aku pun meniarap tak pass lg..si umairah nie serba serbi nak cpt

maksu - kira dah jd selimut busuk bby w la skang nie

zh-ena said...

ciksaya - hehheeh jgn harap la nak bg pki kasut bola nnti ikut perangai babah dia

wanie - tu yg selalu kena tepuk montot dia bila menonggeng..geram

dkama said...

comelnyer.... tak sabar rasanya nak jadi ayah...

norainiammran said...

umairah!! awatnya lasak sangat?? ena, anak buah ain tu dah nak setahun tapi duduk pun tak boleh lagi.. Kesian aje, asik demam!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha