NuffnangX

Tuesday, February 17, 2009

DeMaM & SeLsEmA

pg td badan umairah dh panas skit..jd aku tak mandikan umairah pg td sblm pg kerja..kol 9am baru umairah bangun, biasanya umairah akan bangun n bila terjg dia akan senyum bila ternampak muka aku..tapi pg nie dia terus ajer nangis..bila usap kepala umairah terasa panas skit badan n kepala dia..alahai demam ker umairah nie..

aku hantar umairah kat nany dia n minta nany dia msg aku klu panas badan umairah tak kebah..jd kat opis hari nie aku tak sng ddk, asyik msg nany umairah ajer utk tanyakan keadaan umairah mcm maner..tgh nany msg aku yg umairah kena selsema plak..aku bgtau pd sayang yg umairah tak sihat..nsb baik lah sayang keja pg jd kol 3am dh balik..jd sayang blh la pantau sendiri ank kami..

kol 5pm sayang msg aku yg badan umairah tetap panas..jd minta aku bila sampai kat bawah call dia n nnti dia akan turun bwk umairah n terus pg klinik..

kami pg klinik mutiara rahman putra..mmg nie la klinik yg kami pg selalu..nsb baik la ada kad ING jd takder lah pnh kepala nak byr bil perubatan ank2..mmg byk la ubat yg perlu umairah minum..doc bg ubat bontot..terus umairah lena..td dlm keta sblm smp kat klinik mmg umairah meragam..asyik nangis ajer..hidung asyik meleleh ajer ngan air hidung..

harap pas dh makan ubat umairah akan cpt sembuh..mlm kami mmg tak dpt tido ngan lena..asyik terjg sbb nak pantau kepanasan badan umairah kan..setiap 4 jam kami akan bg umairah mkn ubat..harap sayang ibu cepat sembuh..



bersama ngan Doctor Maslinor - doc nie mmg ramah
tgh tenangkan umairah..umairah rimas sbb doc asyik pegang dia ajer



aksi umairah dlm kereta..kereta stop, umairah mula la start nak nangis
umairah tak bg kereta stop huhuhu ragam bila tak sihat


letak coolfever kat dahi umairah, baru umairah berhenti nangis..sejuk kan

babah sayang umairah

sayang ibu cepat sembuh tau
banyakkan ubat yg perlu umairah telan

10 kata-kata indah:

Dakjaat™ said...

oo.. demam si umairah .. jaga elok2.. harap cepat sembuh ya....! =)

ZH - Ena said...

dakjaat - harap begitu la..risau ibu n babah skang nie..

iman said...

acik ena dh bwk umairah g cucuk ker lum? erm....kalau acik ena tdokan umairah...tggikan bantal dia...pastu tdokan dia....supaya dia x sesak nafas, sbb hidung dia tersumbat....iman kalau selsema ibu wat mcm tue.....moga umairah cepat sembuh....

saya said...

demam le pulakk.. demam nak besar tu.. hrp cpt sembuh ye..

norainiammran said...

orang tua kata, budak kecil kalau demam2 tu maknanya dia nak membesar!!

semoga umairah cepat sembuh!!!

rindu umairah!! ((belum pernah jumpa pun boleh rindu kah?))

ienaadifisa said...

ala siannya demam...
senang ke bagi makan ubat..

kalau twin dulu..
alamat macm nak bersilat...
hehe..

kalau selesema boleh try sapu kunyit idup dekat idung dia...
insyaalah cepat kering selesema tuh

Mak Su said...

Ena, tetap strong menjaga kemaslahatan anak :)

Shumierain said...

U-man rindukan aku la 2...xsyak wasangka lagiii

atty's said...

salam ziarah..semoga umairah cpt sembuh

ZH - Ena said...

TERIMA KASIH SEMUA MENDOAKAN TERBAIK UTK UMAIRAH..HARAP UMAIRAH CPT LA SEMBUH KAN..IBU N BABAH RINDU NGAN SENYUMAN UMAIRAH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha