NuffnangX

Wednesday, February 18, 2009

AlHaMdUliLLaH Dah SeMbUh

petang keadaan umairah dh ok n ceria..dah mula gelak2 n aktif semula untuk meniarap..lega sgt kami berdua..perasaan aku pun dh ok bila lihat umairah dh bertambah baik..kat opis mmg aku tak senang ddk asyik teringatkan umairah ajer..bila aku blk td n tgk umairah pandang aku ngan senyuman terus aku dukung n peluk kuat2..geram sgt n rindu nak tgk umairah main buih ketam..n rindu kat umairah kalau kami tak layan dia, umairah akan jerit kuat2 utk tarik perhatian kami berdua..mmg lega sgtttttt.

thanks kat semua teman blogger sbb sudi bg semangat n tak lupa petua2 yg amat aku hargai..ialah mak bapak jauh jd kat dunia blogspot nie ajer lah tempat aku mengadu domba n diberi perhatian..nak bgtau kat family takut mak aku risau plak..jd aku senyapkan ajer cucu mak aku nie demam..takper la nie pengalaman kami mcm maner nak handle ank bila ank kita tak sihat kan..

minum susu pun umairah dh ok..dh tak nangis mcm semalam bila nampak botol susu dia..sayang belikan botol susu kecik khas utk letakkan ubat umairah..td sayang letakkan ubat umairah dlm botol tu, umairah rasa xcited plak nak isap, mungkin dia nampak comel kot tgk botol tu..sayang letakkan ubat demam n selsema pastu letak air masak skit..laju jea umairah isap..

petua asam jawa n letak kunyit kat batang idung mmg beri kesan..cpt ajer panas badan ank aku turun..letak kunyit plak dh kurang air hidung keluar..mmg petua org dulu2 kita tak blh abaikan..jd tak rugi kita yg muda nie amalkan..

keceriaan kembali semula kat rumah kami nie :D




aksi2 umairah tgh mium ubat dr botol baru - cute jea botol susu nie


botol susu utk letak ubat

sbb umairah dlm mood yg elok, smp la aku msk yg simple2..sayang tlg jagakan umairah jap..nie ajer la yg sempat aku msk..tgk gambo ajer la korang..


ayam goreng - dh cubit skit sambil tggu sayang abis solat


daging masak black pepper



ayam bersalut telur msk stim - sedap
dpt resepi dr bos aku, Mr.Than

7 kata-kata indah:

norainiammran said...

mak ain kata kalau budak selalu selsema dan batuk, bagi makan madu asli. tapi, jangan banyak2 sangat.. ujung2 sudu kecil aje. kalau banyak sangat, nanti dia panas..

remember? anak sedara ain yang selalu sakit tu? mak ain suruh bagi madu la sekarang ni jarang sket demam selsema batuk dan tak meragam sangat dah. senyum je. kalau dulu, asal balik kg je mengengek..badan pun dah tembam sket.. tapi, umairah lagi tembam laa.. hahahah..

ZH - Ena said...

ain - yea ker..umah ena mmg ada madu asli jd blh la bg rasa skit kat umairah..

tapi kira ok la kan sbb sbln sekali kena tak selalu..

blh la ena try petua ain nie plak..thanks ain :D

norainiammran said...

ain sampaikan saje..petua ni dari mak ain. hehhe

kalau anak sedara ain tu, ibu dia bagi ujung sudu dia tarik2 tangan ibu dia tu sebab nak lagi.. pastu menjerit-jerit mengamuk sebab tak puas kot dapat sikit je madu. madu lebah kan manis.. MADU LEBAH ye yang manis. MADU lain tak manis.. hahahah

tapi, ingat. jangan banyak-banyak. madu ni untuk bagi panas sket je. sebab budak2 selsema badannya sejuk kat dalam.

seperkara lagi, mak ain pesan gak.. jangan lupa selawat atas nabi sebelum bagi madu tu..

ZH - Ena said...

ain - ok ptg nie jgk ena bg umairah rasa madu tu :D

madu lebah ajer yg manis..madu dlm rumahtangga mmg pahit..saper yg nak kan

saya said...

yeayy..dah sihattttt

Redbloodsnow said...

Alhamdulillah...dah sihat dah die yek...alhamdulillahhhh syukur sgt² :)

alolololo..molat nyer muke die kak eno oii. geram rs nyer zie nk cubet..haha. eh, unique nyer botol nenen die yek..hehehe

:P

ZH - Ena said...

ciksaya - tu la alhamdulillah..dh sihat nie asyik nak meniarap ajer la..

cikzie - bulat mcm babah dia heheheh act tu botol susu utk letak ubat ajer sbb tu la kecik ajer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha