NuffnangX

Friday, February 20, 2009

BatUk

dr ptg smlm umairah dh batuk..kesaian tgk umairah..ialah bila batuk, semua benda umairah taknak..bg la susu ker, glukose ker mmg dia tolak..mlm td bg ubat batuk n ubat kahak..harap cepat sembuh..demam n selsema dh ok..nak ilang kan selsema aku letak kunyit idup kat batang idung dia..

pastu aku teringat petua dr Noraini aka ain yg elok bg madu kat bby supaya badan kat bhg dalaman akan hangat skit..jd sayang sapukan puting umairah ngan madu..nsb baik la umairah blh accept rasa madu tu..

pas isap madu tu terus lena tido..batuk pun kurang..tapi satu hal plak..bila umairah tergerak skit mula la dia nak meniarap pdhal tgh tido tu..ngigau apa si kecik nie..jd aku letak la bantak kiri n kanan supaya umairah dpt tido ngan selesa..

pg nie aku bgn lambat sbb kol 5am umairah dh terjg dr tido..pastu dh taknak tido..mai la dia sorang2..tapi kan umairah nak kita ckp ngan dia..klu dia tak dgr suara kita layan borak dia tak lama tu dgr la budak kecik nie menjerit tak hengat dunia..layan kan la karenah si umairah nie..

kol 7am baru la umairah tido semula..aku yg ngantuk tahap dewa nie tido la jap ingat nak tido sekejap ajer la..bila terjg semula dh kol 8.30am..mmg dh lambat gila la..antar umairah pun tak mandikan sbb umairah still tido lg..

mmmuahhhhhh ibu g keja dulu sayang..cpt baik tau pas dh mkn ubat nnti..

umairah suka isap jari

3 kata-kata indah:

Mak Su said...

tak per Ena, pengorbanan tu kecil saja kan, bagi kita yang dah jadi ibu-ibu ni, keselesaan anak paling utama. madu mmg bagus untuk batuk :)

ZH - Ena said...

maksu - betul erk maksu..tu yg ena bg rasa madu kat umairah..baru la lena tido si kecik nie..

norainiammran said...

Alhamdulillah sudah kurang batuknya.. semoga tak batuk2 lagi!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha