NuffnangX

Wednesday, September 28, 2011

Melihat-Lihat Rumah Untuk Di Sewa

lepas balik dari kerja pukol 5.30pm
temankan syikin untuk melihat rumah sewa yang bakal diduduki
oleh 3 beranak nie
sebab kenapa aku menjadi pilihan...
sebabnya aku yang tahu di mana nak mencari rumah tersebut
syikin nie lihat di Mudah.Com untuk mencari rumah sewa
dan kebetulan rumah yang dia nak tengok tu area rumah aku jugak
jadi aku menjadi penunjuk arah la


memula pergi dulu ke rumah mak Nina
sebab Nina ada beritahu yang kawan mak dia ada nak sewakan rumah
jadi kami singgah dahulu melihat rumah tersebut
memandangkan rumah yang nak disewakan masih ada lagi penghuni dan penghuninya tiada di rumah, kami lihat rumah contoh sebelahnya sahaja
memang besar dan harga sewanya hanya RM350 jea
syikin pun macam setuju jea nak ambil rumah tu
nak terus letak deposit jea untuk terus sewa hujung bulan nie
tapi tetiba, anak m.cik rumah yang kami lihat tu bertahu pada mak dia
yang dia dah janji pada kawan dia yang nak tengok jugak rumah tersebut
alahai, macam tu la plak
jadi keputusan akan keluar hari Jumaat nie
sama ada boleh menyewa di situ @pun tidak



kami bertiga meninjau-ninjau rumah yang bakal di duduki

tapi bukan aku tapi minah sebelah aku tu



syikin dan rayyan - makin keletah si kecik nie


hah nie la informer kami yang tunjukkan rumah untuk disebut

aka mak mertua Nina

kebetulan bila kami pergi ke kereta

Nina sudah balik dari kerja

jadi pot pet pot pet la sekejap

Nina nie tunggu hari jea nak bersalin

perut pun makin besar

kalau naik floor kami termegah-megah dibuatnya - ialah panjat tangga kan

kebetulan kami nak balik tu, anak nina (lupa plak anak nina namanya apa)
tengah makan rambutan
rayyan plak bila di ajak balik, taknak balik
rupa-rupanya nak rambutan
jadi dengan tak malu (demi anakkan) terpaksa la syikin minta rambutan pada Nina hehehehehe
biasa la budak-budak kalau nak tetap nak jugak
sama la dengan perangai Umairah


lepas tu kami melihat rumah ke dua
rumah nie di Block A, masuk jalan yang betul
tetiba baru aku teringat yang aku tak ambil pun rumah sewa tu
jadi terlajak la ke depan, syikin yang call aku semula yang rumah untuk di sewa tu sudah terlajak
u-turn la semula dan seperti yang dijanjikan A153 di depan mata
aku dan syikin melopong tengok rumah tersebut
alahai, sanggup ker nak duduk
tak masuk dan tak jumpa pun tuan rumah nak tengok rumah
hehehehehhe berdiri depan rumah dan terus ajak syikin balik
tak payah la duduk di situ
rumahnya alahai....tak tahu nak cakap apa
cari ajer la rumah sewa yang lain

3 kata-kata indah:

|| NaFiRaa || said...

memang susahkan nak carik rumah sewa.. stress jek rasa..

zh-ena said...

nafira - tu la member nak cari rumah sewa, kita pun rasa stressnya..siap tlg carikan sekali tu

~ain said...

ingatkan ena nak sewa rumah... hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha