NuffnangX

Friday, September 23, 2011

Kelupaan

pagi nie seperti pagi-pagi yang lain
pergi kerja seperti biasa
cium umar, cium umairah dan peluk sayang
cium tangan mak
start enjin kereta dan terus drive ke tempat kerja
cuma pagi nie nak makan bee hun
jadi berhenti di depan gerai yang selalu aku beli sarapan
buka handbeg dan mencari wallet
cari punya cari
belek punya belek
sah wallet aku tertinggal
yup dah sah wallet tertinggal
sebab petang semalam keluar sekejap beli barang
cuma bawak wallet sahaja
dan cuma letak di atas meja solek
tidak meletak semula ke dalam handbeg
dan pagi nie menyusahkan diri sendiri
terus call sayang untuk double check ada @ tidak wallet aku di situ
sayang sahkan memang ada di rumah
dan terpaksa minta jasa baik sayang untuk hantarkan wallet aku ke opis
nasib baik la minggu nie sayang kerja petang
jadi boleh la sayang hantarkan
pagi tadi sarapan, syikin yang tolong bayarkan
pukol 10 lebih sayang hantarkan wallet aku
thanks sayang....

aku nie dah tua sangat ker
sampai wallet pun tertinggal
kalau mak aku tahu
confirm ayat biasa yang mak aku akan cakap
"nasib baik la bawah tu melekat, kalau tak melekat dah tercicir banyak tempat pun"
aku kalau dengar cuma gelak sahaja la hahahahahha

5 kata-kata indah:

attyfir said...

ekekekek..kdg kty pun slalu ckp camtu ngn si anak dara.

Ya ALiya said...

sama la ena,mak ya pun cakap gitu gak,kalau tak melekat mahu merata2 tinggal....hahahaha

safwana89 said...

cne hp kak long blh ingt tp wallet x blh nk ingt yerk??
pelik2..hehe ;)

|| NaFiRaa || said...

kekekeke.. saya pon slalu gak tertinggal barang.. kadang2 dah ulang 2 3 kali dah.. nak bawa tu.. nak bawak ini..last2 tinggalll jugak..haih~ banyak sangat makan semut kot~ muehehehe

mummy_ayu said...

ok jugak la ada yg hantar kan.kalu ayu..takde la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha