NuffnangX

Tuesday, September 13, 2011

Kepenatan Sehingga Mendapat Demam

pukol 4am aku terjaga
sebab aku rasa kepanasan di tepi lengan aku
bila tengok betul-betul
rupanya umairah demam
terus kejut sayang
kami basahkan kain napkin
dan letak di dahi umairah
cuma umar malam tu tak dapat tiodr nyenyak sangat
sebab perut masuk angin
nasib baik la aku memang bawak bekalan ubat-ubatan budak-budak nie
segala jenis ubat memang aku bawak
ialah takut jugak di musim perayaan nie susah nak cari klinik yang buka
lepas sapu ubat di perut umar, baru la nyenyak umar tidor
cuma di pagi yang hening nie, umairah plak kena demam
bila dah letakkan kain lembap di dahi dan belakang umairah
kelegaan skit umairah dapat tidor




gambar di ambil di waktu jam 4 pagi


ngantuk-ngantuk pun sempat lagi nak snap gambar anak tengah tak sihat




di waktu pagi pukol 7 lebih


umairah dah ok skit


siap minta susu lagi


kira dah ok skit


kami keluar dari resort nak cari sarapan


sampai ke Pasir Panjang kami mencari sarapan


jumpa plak memang orang ramai menunggu giliran untuk mendapat roti canai


aku terus ambil polistren terus ceduk makanan apa yang aku nak beli


kalau tunggu pekerja kedai tu ambilkan mungkin tgh baru dapat kot


beli bee hun, mee goreng, nasi goreng, nasi lemak, lauk ayam masak merah,


telor goreng, ayam goreng semuanya baru RM13.00


aku tanya lagi sekali betul ke tak betul m.cik tu kira


terkejut jugak, murah gila la




sampai di bilik


mak sudah siap masak nasi


boleh la bagi umar makan nasi dengan ayam goreng


sayang plak layan diri buat air milo sendiri - cian sayang


ialah aku sibuk melayan umairah dan umairah


tanya umairah nak mandi kolam jugak ker..tak sihat nie


terus angguk kepala nak mandi kolam jugak


siap cakap kakak dah ok


dah boleh mandi hehehehhehhe


kolam punya pasal, demam terus dilupakan


umairah oh umairah

1 kata-kata indah:

atty's said...

dah elok ke lom umairah..semoga umairah cepat sembuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha