NuffnangX

Friday, September 30, 2011

Guardian - Jamuan Raya

semalam baru la company aku mengadakan jamuan Raya
dah terlambatkan sebab semalam sudah 1 Zulkaedah
tapi kira ok la dari langsung tak buatkan
jamuan nie setiap deparment buat main course masing-masing
dan kena bawak pot luck - jadi banyak la menu yang akan terhidang
department kami bawak rendang ayam dan kuih
rendang syikin yang masak
dan kuih aku tempah pada mak dan buat triffle sendiri
time lunch semalam aku terkejar balik ke rumah untuk mengambil kuih
dan sempat lagi aku membuat triffle
Jamuan di adakan pada pukol 5pm
tapi pukol 4 lebih time syikin nak tengok rendangnya
huhuhuhuhuhu sedihnya sebab sudah naik buih - sudah basi pun
kami decide nak panaskan di kedai mamak nak tengok dapat selamatkan lagi ataupun tidak
tapi bila sudah panaskan terus rendang tu naik bau
memang confirm tak dapat diselamatkan - cian

dari kiri : aku, syikin dan kak imah - dari Logistik



mak yang berhaya sakan hehehehhee




kuih talam cendol yang mak aku buat

tapi mak aku memang terima tempahan kuih-kuih talam nie

satu talam RM25.00....order jangan tak order

kuih talam cendol setelah di potong

terdapat 3 layer - terbaik.....


yang potong kuih nie siapa lagi pasti la syikin
hehehehhehe aku memang tak reti nak potong kuih jenis yang melekit-lekit nie



selepas majlis tamat
aku memnag tak bagi potong habis kuih talam nie
sebab nanti sayang jea kalau dah potong semuanya tapi tak habis makan lagi
sebab kuih nie jenis yang cepat basi kalau kena tangan
jadi masih ada lagi sebelah kuih talam yang tak potong lagi
jadi bagi pada anna dan syikin
dan bagi skit lagi kepada p.cik zul

sebenarnya banyak gambar lagi bersama staff -staff guardian yang lain
tapi semuanya dalam camera dan tak plak bawak cabel camera
kalau bawak boleh la upload ke dalam blog kesayangan aku nie

2 kata-kata indah:

Ya ALiya said...

upload tau jgn tak upload yer....huuhuhu

~ain said...

ain suka kuih talam dan semua jenis kuih kukus2 ni.. nyumnyumnyum..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha