NuffnangX

Monday, September 12, 2011

Malam Raya

memandangkan tahun nie beraya di rumah family aku
jadi tradisi malam raya mesti ke rumah yang bukan berhari raya
jadi malam raya tu kami balik ke Sijangkang
bertolak dari rumah mak pukol 9 lebih
sampai di Sijangkang pukol 10 lebih
jalan jem jugak nak masuk ke hiway kesas
ader jugak orang pulang ke kampung malam raya - macam kami la
kepenatan gila-gila
siangnya membuat tempahan last minute orang order kek kukus choc
letak tak ingat
tak dapat nak menolong mak sangat membuat rendang
sebab tugas sudah menjadi kemestian
kek dan kuih aku yang kena buat
kalau Lini ader dia yang banyak menolong mak
tugas aku mengemas rumah dan membuat kek dan biskut raya

umar sedondong plak berbaju melayu warna hijau
umar dan umairah memag berani dengan wak kamal dia nie
kalau sepupu yang lain pasti dah lari bila nampak muka wak kamal nie hehehehhe
gambar atas sebelah kiri : nurul memang suka dengan budak-budak
jadi nurul memang akan menjaga umairah bila aku kena buat kerja
gambar bawah sebelah kiri : kak long - cucu sulung sebelah sayang

malam raya kami sekeluarga sedondon berwarna hijau
skang nie umairah kalau bergambar suka sangat la buat muka
tengok ajer la memek memek muka yang akan di buatnya
bila aku tengok lagi sekali dalam camera mesti aku akan tersengih sorang-sorang

buat aksi azan plak
pastu buat muka comel ala-ala korea style


umar memang susah sebenarnya akalu nak di pakaikan songkon @ kopiah

bila bergambar sahaja baru la lekat kopiah tu atas kepala

sebab dia kusyuk tengok flash camera hehehhehehe

aksi-aksi manja dengan sayang

di ruang tamu di atas

time nie kakak-kakak ipar dan mil sibuk mengemas

dan memasang kain langsir

tak sampai 1 jam di rumah mil

umar dah tinggal pampers jea

dia rimas bila merangkak kena licin pada seluar dia

umairah pun tinggal pampers jea

ialah nak makan ayam masak kicap kena la tanggalkan uniform raya

kalau kena susah plak nak hilangkan kesan kotoran

umar plak mengacau kakak sepupu dia mencelup biskut raya ke dalam choc

hehehehhehe memang budak mengacau

jadi dalam perjalanan balik ke rumah mak

aku anak beranak emmang bantai ketidoran

kesian sayang drive sorang-sorang

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha