NuffnangX

Tuesday, September 27, 2011

Bagi Pandangan Aku Tetap Tak Manis

aku rasa anak dara skang nie tak sama dengan anak dara dolu-dolu
kalau dulu orang lelaki datang bertandang ke rumah
kita yang anak dara tersipu-sipu malu duduk di dapur
ialah pasti persoalan jawapan yang di terima ialah anak dara skang nie berteknologi tinggi
sama taraf kedudukannya dengan orang lelaki
tapi bagi aku batas-batas seorang gadis tetap kena dipelihara
sehingga berjumpa dengan bakal suaminya


aku rasa anak dara skang nie terlalu berani
berani untuk mencuba benda-benda yang kita sebagai ibu bapa halang
ia aku pun pernah merasa alam dunia remaja dan alam bercinta cintun
tapi batas pergaulan tetap di jaga
kenduri yang lalu, sepupu aku yang lelaki membawa gadis pulang ke rumah
bagi kami pasti la buah hatinya untuk diperkenalkan kepada family
tapi kenapa perlu sehingga nak tidor di rumah pihak lelaki
kenapa perlu berani sehingga tahap sebegitu
sampai sanggup naik bas dari KL dan turun di Alor Gajah
untuk berjumpa buah hati
ia aku salute pada budak perempuan nie sebab berani memperkenalkan diri
tapi bagi aku tetap tidak manis bertandang ke rumah lelaki jika tiada ikatan yang betul-betul sah
lagi plak sepupu aku tu jenis yang tak melekat pada perempuan
kesian jugak pada si gadis
kalau benar sepupu aku nak kahwin dengan gadis tersebut, bagus la
gadis tersebut dari Terengganu


ia aku pun pernah bercinta dahulu
tapi tidak sampai ke tahap nak tidor di rumah family lelaki
bertandang pun tika adanya jamuan raya @pun ada majlis
kalau family pihak lelaki tidak kisah akan hal nie
aku pun tak tahu nak cakap apa
sebab aku ada anak perempuan
dan akan melalui setiap tahap yang aku pernah alami sebelum ini - pernah rasa muda
tapi tetap pandangan aku tak manis anak dara yang tiada ikatan tidor bermalam di rumah pihak lelaki


kalau korang, apa pandangan korang...

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha