NuffnangX

Thursday, January 21, 2010

Umairah Demam

pukol 4.30pm aku dpt panggilan dari penjaga umairah
biasa kalau aku dapat panggilan dari Efa
mula la hati aku akan berdebar-debar
tak keruan la aku di buatnya


bila dah angkat phone
efa bagitahu yang umairah
badan dah panas
dan asyik la ter"yak"
aku cuma cakap lg 1/2 jam aku akan sampai
dalam hati cepat la jam bergerak pukol 5pm
tapi aku rasa lagi beberapa saat pukol 5pm
aku dah cabut dulu
malas nak tunggu tepat pukol5pm baru nak blah
apa-apa pun anak lebih penting



wajah umairah di waktu pagi
sebelum hantar ke rumah penjaga
ceria jea
time nie sibuk nak panggil meow datang kat dia



wajah umairah di waktu petang
tak bermaya jea
aku asyik la call sayang
cepat sampai rumah
tak sanggup tengok umairah bila tak sihat nie


efa cakap umairah tak makan langsung hari nie
minum susu pun skit jea
asyik tidor jea
jadi balik buat bubur
makan la skit si kecik nie
lega skit
tapi tu la selepas makan terus jea muntah
mungkin perut dah masuk angin
alahai kesian anak ibu


sayang sampai rumah pukol 7pm
lepas solat magrib
terus siap-siap bawak umairah pergi klinik



tunggu turn sebelum nama di panggil
umairah dah mula meragam
taknak duduk jea
sayang layan kan ajer si kecik nie



muka monyok umairah
sedih tengokkan


dinasihatkan
jika pergi ke klinik dan ada permainan
tidak digalakkan ibu bapa benarkan anak-anak main di situ
ialah yang pergi ke klinik pasti la orang sakit kan
jadi pikir sendiri la bila budak-budak yang sakit main di situ
dan anak kita main di situ jugak
pasti akan dapat jangkitan penyakit yang lain plak
bertambah-tambah sakit plak
jadi kalau aku dan sayang pergi ke klinik
kami memang tak lepaskan umairah main bebas dalam klinik
sanggup kami dukung si kecik nie dari bebas berkeliaran dalam klinik


bila nama sudah dipanggil
seperti biasa la pemeriksaan seorang doc terhadap pesakitnya
check tu check nie
umairah plak pasti la meraung bila jumpa doc
suhu umairah 39.8
panas la jugakkan
jadi doc masukkan ubat di bontot umairah
dan bagi ubat pada umairah setiap 4 jam



keluar dari bilik doc
baru la senyap si umairah nie
bagi minum susu
pastu minum air masak plak
memang kehausan selepas meraung kuat dalam bilik doc hehehehehe



sambil menunggu ubat
umairah tersandar lesu
syorkkkk jea tengok umairah lentok manja kat babah dia
hah try la teka di bahagian maner syorkkk nya sandar kat babah dia :p



hehehehehhe sudah pasti la di perut babah dia
katil empuk tu :p


apa-apa pun perut tu pujaan hati ku :D

7 kata-kata indah:

mzira said...

Kecian nye umairah demam. .moga cpt sembuh ye!

Mama_Aqish said...

ciannyer umairah....nampak manje tol dia ek....wah 1st pic tu bagi warning kat ibunyer ker???cepat sembuh ye sayang....sian ibu susah hati...

ezan said...

cepat sembuh ye umairah.. rajin2 makan ubat tau...

saya said...

alahai.. cepat la sembuh umairah.. jangan nangis2, makan ubat tau. love you. umairah kerap tak sihat ye kebelakangan ni.. kena lebih alert la. ena pon jangan susah hati sangat ye..

shafarina said...

iyerrr, gambar last tu mmg nampak comel.. dan nampak bonding ayah + anak

cepat baik ye umairah.. jgn ngelat makan ubatttt

CuTeMiUt78 said...

alahai kesian dia.. semoga cepat sembuh ya umairah..
dia rajin makan ubat tak na ??

~ain said...

kesiannye umairah..
btw, ain memang gelarkan perut suamiku itu sebagai perut pujaan.. hahaha sama lak istilah kita hari ini.. hahahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha