NuffnangX

Wednesday, January 27, 2010

Kerja Umairah Dalam Diam

petang semalam
baring sebelah umairah
konon-konon nak bermanja-manja la dengan si kecik nie
maner tahu aku yang ke laut..terlelap sebentar
entah..tak perasan plak mcm maner aku boleh terlelap
teruk kan


aku terjaga pun sebab
umairah asyik la raba-raba muka aku
hah apa la si kecik nie buat nie
sudah.....


pastu aku raba-raba skit muka
rasa macam melekit-lekit
pegang apa yang melekit tu
tengok pada jari..colour choc
aik takkan tahi kot uwaaaaaaaaaaaa


pastu terus pandang umairah



muka aku yang di sapu choc oleh umairah
bila aku nak tangakap si kecik nie


laju jea nak melarikan diri
konon-konon aku tak dapat la nak kerja si kecik nie



pastu buat muka kesian
taknak aku marah dia



terus aku tanya si kecik nie

"saper yang sapu choc kat muka ibu nie" terus aku tunjuk kat muka aku

si kecik nie laju jea tunjuk kat aku
eh pulak! takkan la ibu nak sapu kat muka ibu sendiri sayang ibu
ibu tak pakai masker choc nie
ibu letak timun jea kat muka ibu nie


tengok la tu laju jea jari dia tunjuk kat aku
grrrrr
taknak ngaku la tu



muka comel yang buatkan aku tak jadi nak marah hehehhehehe
nasib baik la umairah cuma sapu choc jea kat muka aku nie
kalai di bantai conteng muka aku dengan pen maker
lagi la haru biru jadinya



tangan umairah yang penuh dengan choc
alahai anak ibu nie
sekejap jea terlelap
ada jea benda yang di buatnya


mmmuahhhhh sayang ibu nie

11 kata-kata indah:

Mama_Aqish said...

huwa...hu...wa....ibunyer dah sampai ke London umairah dok touch up muka ibunyer...dia nak belajar make up artis tu kot....sib baik coklet

Uda said...

wakaka.. alahai bertuahnya anak omak ni..kes jeles tgk mama dia tidur .. tak de kawan nak main..

shafarina said...

hehehe

lawak ar umairah nih... buat muka comel lak bila buat salah..

saya said...

wehuuuuuuuu..sessi mekap percuma tu.. tapi betol la..mujur coklat je. buatnya pen marker, baru masakkkkkkk.. hehehhee... so cute umairah!

CatlinaFly said...

adoi la..comel n kiut je tgk umairah ni...sempat mekapkan ibu ye...itu terapi coklat tu ena hehehehe

mzira said...

Alahai umairah. .sedap2 ibunya tdo dia plak mekapkn ibunya ngan choc.nasib bek choc klu yg itu2. .ntah le tak tau nak ckp apa.ehe. . .

ummumishkah said...

comot dalam comel!

atty's said...

ekekke..pandainya umairah ,.kaco ibu ..

Zura said...

nasib baik coklat...

Nana said...

hahaha sabo je la..umairah..umairah..damia suke korek idong pastu lap kt muke ibu dia eeii grm btol mn ntah blaja

CuTeMiUt78 said...

aaahaakkss.. sib baik la choc kan.. lawak tau umairah ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha