NuffnangX

Wednesday, January 13, 2010

Perjalanan Yang Jauh Ke Opis

sudah seminggu aku hantar dan ambil umairah
di rumah babysitter baru
tetap orang yang sama
cuma efa dah tinggal di rumah lain
bukan lagi tinggal di hadapan rumah aku lagi


skang nie efa tinggal di kg melayu subang
bersebelahan dengan subang perdana
jadi skang nie aku kena keluar je jalan besar
untuk menghantar umairah
kalau dulu aku memang elak untuk pergi kerja
ikut jalan luar
sebab aku ikut jalan subang bestari yang lebih cepat
sampai dan yang pasti tak jam
ikut luar memang jam


tapi nak buat macam maner
kami dah decide taknak cari babysitter yang baru
kami dan umairah dah serasi dengan efa
yang pasti kami TAKUT nak hantar pada orang baru
TAKUT tiada keserasian pada si kecik kami
di tingkat 1 ada jugak babysitter
tapi setelah soal selidik
orang tersebut telah menjaga anak 6 anak orang
dan 2 anak sendiri
yang bermakna 8 total keseluruhan di dalam rumah
terus aku tutup mulut untuk meletakkan umairah di bawah jagaan orang tersebut
takper la hantar anak jauh skit
asalkan orang tu kita dah kenal
dan tahu macam maner orang tu boleh jaga anak kita


jadi dalam seminggu nie aku memang kepenatan gila-gila
sebab keluar ajer dari opis
aku akan terus mengambil umairah
dengan mendukung umairah yang seberat beras 10kg
mendaki la aku naik ke rumah aku tingkat 4
rasa macam nak memangis
tapi untuk anak..tahankan diri ajer la
buka pintu letak umairah
terus sinsing lengan nak masak apa
basuh baju
sidai baju yang malam tadi dah basuh
lipat baju yang dah seminggu terlonggok dalam bilik
tetiba rasa diri macam ROBOT
hari-hari buat benda yang sama
penat yang aku susah nak ungkapkan


kalau sebelum nie
rumah efa yang berada di depan rumah kami
aku akan siap mandi dulu
siap masak dulu
rehat sekejap
baru la ambil umairah
tapi sekarang nie TIDAK lagi
semuanya berubah


sebab tu la masa aku terlalu SUNTUK
untuk mengadap blog
nak blogwalking lagi la HARAM
susah nak mencari MASA
di opis kerja berlambak
rasa kekadang macam nak CUTI dari semua benda
yang aku lakukan sekarang nie
1 hari CUTI yang dapat merehatkan diri aku dari segala-galanya
tapi BOLEH ker
emmmm terbanyak plak benda yang lalutkan kan...



skang nie pukol 8.30am dah bergerak dari rumah
kesian umairah sebab terpaksa jugak angkat si kecik nie
yang tengah enak di buai lena
bila dah angkat confirm terus terjaga kan
hantar ke rumah efa memang aku tak mandikan umairah
sebab pagi sangat nak mandi kan
cuma pampers aku akan tukar yang baru


mood umairah ketika hantar ke rumah efa
memang senyap jea
tapi yang pasti mesti kena buatkan susu
dan ada makanan sekali
tak kesah la
roti pun boleh




di waktu petang ketika ambil umairah
baru la si kecik nie ceria jea
dan yang pasti taknak si kecik nie meronta-ronta ketika kena ikat pada carseat dia
pastikan sediakan makanan
jadi bila maknan bila dah ada digenggaman
akan senyap dan boleh la borak-borak dengan si kecik nie


PENATnya

7 kata-kata indah:

A N A K - A N A K K U said...

heheh mmg penatkan...so hubby kenelah menghargai...erm umairah x pandai jln lagi ker na?..tp mmg mengahler nak mendaki umah ko...hahahh but +ve thinking bgs utk senaman pagi petang...hehe;p

chugie said...

siannye ko.. emm x pe lah demi keselamatan dan selesaan anak2.. aku pun terpaksa redah jalan lain sebelum g opis semata2 nak dptkan proper safety!

zh-ena said...

imah - umaIRAH DH PANDAI JLN..KLU NAK SURUH UMAIRAH PANJAT TANGGA SENDIRI ALAMATNYA MALAM LA BARU MASUK RUMAH..KLU JUMPA KUCING NAK PEGANG KUCING DULU LA..

zh-ena said...

chugie - tu la suzy demi anak kan tak kesah la asalkan keselamatan anak dan keselesaan anak yg diutamakan

saya said...

tu la pengorbanan ibu.. walo penat camne pon demi keselamatan & keselesaan anak..tetap harungi..ena mesti kuat tauuu....

Mak Su said...

oohh, patutlah skrg kurng hapdet, tak per ena, get use to it dulu :)

take care

atty's said...

takpe ena..demi anak2 kan ..kty pun .anak2 dah sek ni .lagi fir..pun bz..kelam kabut gak ..

nanti lelama ena biasa..kita adalah superwoman .

geram tgk umairah ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha