NuffnangX

Friday, August 12, 2011

Wajah Terbaru Umairah

dalam kereta sempat lagi berposing dengan anak kesayangan aku nie

sejak bulan Ramdhan nie

bila aku ambil umairah mesti umairah tengah makan something

bila umairah tunjuk pada aku

"ibu nak skit" umairah sambil tunjuk kuih pada aku

"taknak la ibu puasa" sambil senyum pada umairah

"oooooo ibu poce" umairah



tapi semalam umairah tengah makan cekodok pisang

"ibu nak ckit" umairah

"ok ibu rasa skit" aku

"ehhh ibu tak poce yea" umairah

hehehehehhe terus aku tersenyum

ibu naik bendera merah la sayang

walaupun aku cakap pasal hal puasa nie minggu lepas

tak sangka umairah ingat lagi tentang hal puasa nie

bagi umairah puasa tak boleh makan waktu siang

tapi lepas azan boleh makan

itu pemahaman dia skang nie

nanti sudah besar skit akan aku ajarkan secara detail apa maksud puasa



wajah terbaru umairah semalam

bintik kemerehan dah berair

tapi yang pasti bukan cacar air

esok nak bawak pergi Hospital Sg.Buloh

pergi klinik pun tak guna

ada ker cakap kena gigit dengan serengga

emmmm.. buang duit jea



ada cadangan nak pergi klinik mana tak

specilist dalam skin nie

kesian pada umairah

dia cakap gatal

4 kata-kata indah:

Zura said...

budak2 alert tau...

A N A K - A N A K K U said...

na cube ko stop antar nursery jap, ubat dia...tktlah jangkitan kan...nursery kan memacam

zh-ena said...

zura - tu la ingat jea apa yg kita ckp..pdhal kita dah lupa

imah - klu tak hantar ke nursery nak hantar kat saper imah..mak aku tak larat nak jaga umairah tu suka sgt merayau..

Ya ALya said...

try la g klinik serena kt bukit rahman putra rasanyer.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha