NuffnangX

Tuesday, August 2, 2011

Solat Terawih

malam tadi baru berkesempatan untuk melakukan solat terawih
rasanya dah lama aku tak lakukan solat terawih
tahun lepas aku tengah sarat pregnant
memang tak larat nak buat


tahun sebelumnya plak buat pun ikut mana sempat jea
selalu buat bila ada sayang
sebab sayang buat solat terawih di rumah jea
dapat la buat


jadi tahun nie aku harap dapat lakukan solat terawih
tapi itupun kena bergilir-gilir dengan sayang
ialah ada anak kecil kan
kena salah seorang untuk menjaga anak di rumah


malam tadi solat terawih di masjid
ramai budak kecil yang ikut parents ke masjid
tapi kan bila sudah anak kecil ramai yang berkumpul di ruang belakang masjid
keadaan menjadi haru biru
bising memang tak ingat la
kita yang niat nak datang ke masjid untuk buat amalan tambahan di bulan yang mulia nie
terus rasa tak syork dengan situasi macam tu


memang la niat kita nak berebut peluang di bulan mulia nie
tapi aku rasa wajar anak-anak ditinggalkan di rumah
kalau tiada saper nak jagakan anak kita
buat sistem giliran dengan suami
aku memang taknak buat sistem gilirin dengan mak aku
ialah siang dah jaga umar
jadi malam takkan la aku nak minta mak jagakan jugak umar dan umairah
memang tak patut
jadi aku biarkan mak pergi ke masjid untuk lakukan ibadah
cuma aku dan sayang lakukan turn untuk pergi ke masjid


jadi nasihat aku jangan bawak anak kecil ke masjid
menggangu untuk orang lain melakukan ibadah
nak bawak pun pastikan tingkah laku anak-anak terkawal

3 kata-kata indah:

atty's said...

salam ena..betul tu..dinasihatkan kalo leh jgn lh bawak anak2 kcil..takut menganggu org lain ..

selamat berpuasa.

A N A K - A N A K K U said...

hehehe tol tue ena, tp meriah je bila diorg jerit amin time hbs al fatihah tue...

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kalo tak dapat solat terawikh, atleat bawak anak-anak kemasjid.biar dia ada rasa cinta dgn masjid :)

seronok baca artikel mommy lyna ni -

http://mysuperkids.net/solat-tarawih-di-masjid-mendidik-anak-mendekati-agamanya/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha