NuffnangX

Thursday, August 4, 2011

Tersedak Pasti Muntah

skang nie selalu sangat terjadi
bila malam sahaja
pasti umairah akan muntah semasa tidor
kes terjadi setelah umairah minum susu sebelum tidor
jadi semasa tidor kalau umairah batuk pasti akan muntah sekali
tiap-tiap malam cadar bertukar ganti
selepas muntah nak basuh muka dan badan dia
mula la meraung lagi
bila dah menangis tu muntah la lagi
batuk dan menangis pasti membuatkan umairah muntah
pening kepala aku macam mana nak buat
kadang-kadang tu, kita marah dia kalau ada buat silap
dah kena marah tu pasti la kan bersambungan dengan muntah
kadang-kadang tu sahaja jea umairah nak bagi muntah tu keluar
nak bagi aku lagi panas pada dia
geram tau


skang nie akun dan sayang decide
taknak bagi minum susu sebelum umairah tidor
bermula malam nie
jadi esok baru aku akan beritahu berjaya @pun tidak dengan kaedah nie
tapikan kesian plak
ialah skang nie waktu membesar umairah
jadi susu sangat la penting untuk kanak-kanak
tapi kalau bagi minum susu tengah malam pasti akan tersedak dan muntah
sampaikan umar pun terjaga sekali
jadi bila kakak dia dah menangis
umar pun i follow sekali
time nie memang aku dan sayang akan jadi tension
ialah dah nyenyak-nyenyak tidor ada kes berbangkit plak


tapi kalau nak bagi minum susu pun mungkin aku bagi awal skit la
tak la bagi minum betul-betul sebelum umairah nak tidor
jadi akan ditetapkan minum susu sebelum pukol 8 malam


tapi bab kes muntah dengan sengaja
tu memang bab yang aku geram tak hengat
ialah suka- suka hati jea nak muntah kalau kita tak ikut kemahuan dia
apa lagi aku nak buat tentang hal nie
korang ada cadangan tak
supaya muntah-muntah nie dapat dihilangkan
tension tau asyik la nak lap muntah si umairah nie tanpa ada sebab munasabah

4 kata-kata indah:

ieyka02 said...

slm kak..bhye tuh tersedak2 susu nie..even kite xkwen n xde ank p0n tp dgr kes mcm2 takuitt...:)

tp btol la tuh skang tym si kakk mmbesar..so nk sekat susu p0n mcm xkne la kn..so kne bg awal sket la..

*silent reader yg ske hop sini tym free..:)*

♥z@z@♥ said...

salam singgah..maybe tekak dia x selesa kot..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

my nuha pun kalo batuk jer termuntah..kadang kalo dia menangis melampau sgt pun termuntah jugakk

Zura said...

budak2 kalau dh menangis teruk sure smpai muntah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha