NuffnangX

Friday, August 19, 2011

Kilang Kerepek



hari rabu yang lalu

sempat lagi pergi Banting untuk memborong kerepek

memang setiap tahun aku akan datang ke sini

untuk membeli kerepek untuk makan sendiri @pun

dari teman rapat yang kirim order sekali



sampai di sana

memang orang ramai tak ingat

banyak kerepek yang dah habis

yang ada pun tengah di packing

jadi beratur gak untuk membelinya



umairah dah naik bosan menunggu ibu dan babah dia

memborong kerepek

sampai tahap kebosanan dia dah kemuncak

umairah baring jea atas lantai tu

sambil cakap

"ibu, kakak dah penat" sambil buat muka selamber

baring atas lantai

kesian umairah



umar plak tak meragam sangat

tersengih jea memandang orang sekeliling

suka la sebab kena dukung kan



tengok di belakang sayang

kerepek memang banyak gila

tapi kerepek ubi dan kerepek ubi memang macam goreng pisang panas

sold out jea memanjang

aku suka kerepek ubi sira gula

memang sedap

4 kata-kata indah:

Ya ALya said...

amboi kemain lagi yer.....kat tempat ya ni pun terkenal dengan kolang kerepek masri tu,memang ramai la orang datang membelinyer......

tapi ya tak pernah lak beli kt masri tu,ya biasa beli dgn orang perseorangan,memang khas buat kerepek ubi.....macam2 jenis kerepek ubi....

borong sakan la yer....

Zura said...

kat mana nie na ko borong..

zh-ena said...

ya alya -ya beli di manaer

zh-ena said...

zura - aku beli di banting dekat dgn kg suami aku nie hah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha