NuffnangX

Saturday, August 13, 2011

Berpukong




cara korang ingat aku saja nak dera anak aku nie tau

bukan...

nie cara tradisi orang Banjar untuk tidorkan anak mereka

ketika selsema

nie namanya adalah berpukong



nie pun mak aku yang buat

entah tak tahu la mana mak aku belajar

tapi sekejap jea umar duduk diam dalam tu

umairah dah siap gelak-gelakkan adik dia duduk macam tu

siap minta aku ambilkan gambar adik dia duduk macam tu
hehehehhe comel tak


3 kata-kata indah:

Zura said...

kalau org dewasa selesema cm ne na...hehe..

sall said...

A big smile for you...

Ya ALya said...

mak ya lak memang keturunan banjar,tapi dia tak pernah pun wat pukong ni,katanyer sian tgk budak kena pukong ni,mak ya cakap zaman dulu memang ramai yg buat cam ni,sekarang dah kurang dah........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha