NuffnangX

Monday, August 15, 2011

Kenangan Lalu

malam tadi mengemas bilik Lini
dan terpandnag kotak lama di bawah katil Lini
tarik keluar ... dan terus tersenyum
di sini rupa-rupanya semua surat secret admire dan semua
surat dari kenalan
tarik satu persatu untuk di baca
terus mata tertangkap pada tulisan di luar sampul surat
cantik dan tulisan yang amat aku rindui untuk di baca
yea surat dari Abang Nasir ... sambil aku coretkan entry nie pun
air mata aku mengalir perlahan di pipi..
yea aku sedih sangat
sedih di atas pemergian Abang Nasir pada 14/3/2011 yang lalu


Abang Nasir adalah abang angkat aku
yea sememangnya hanya Abg Angkat di hati aku
tiada perasaan lain selain itu.. full stop..kisah lama
semasa di zaman kolej dulu, arwah la tempat aku
mencurah apa yang terbuku di hati
pemberi semangat pada diri aku
yea tika itu aku semenagnya gembira sebab
terasa diri disayangi oleh "Abang" yakni aku anak sulung
yang tiada kesempatan untuk merasa perasaan sayang dari "Kakak" @pun dari "Abang"
jadi tika aku mendapat kasih dari seorang Abang..aku memang gembira


apa yang terjadi pada diri aku ketika itu
pasti aku akan coretkan di helaian kertas A4 untuk tatapan kami berdua
kalau arwah buzy macam mana pun tetap akan melayangkan poskad untuk tatapan aku
membacanya
yeaaa hubungan adik angkat dan abang angkat nie
tetiba aku tersedar... tika aku mendapat surat dari teman wanita arwah
yea aku terima surat dari teman wanita arwah yang kini adalah isteri kepada arwah
yea walaupun coretan ringkas di surat dia merestuai hubungan kami
tapi di dasar hati seorang wanita aku faham apa yang teman wanita arwah cuba sampaikan


dalam diam aku cuba jarakkan hubungan aku dengan arwah
aku taknak sakitkan hati perempuan lain walaupun hubungan itu tak lebih
dari kasih seorang "Abang" dan "Adik"
selepas aku habis study, aku mula bekerja
aku terus hilangkan diri dan tukar no.phone
semuanya aku lakukan untuk menjaga hati orang lain


dan baru awal tahun nie aku mendapat sapaan dari arwah di FB
aku memang terkejut
tapi memikirkan aku sudah kawen
dan arwah jugak sudah berkahwen
aku menerima semula perhubungan yang lalu
cuma kali nie terbatas sedikit disebabkan kekangan masa
untuk berhubung
cuma cerita-cerita di blognya menjadi tatapan aku
sekali sekala aku ada meninggalkan komen
dan tersedar takut peristiwa lama kembali terjadi
jadi aku mengundurkan diri semula
hanya membaca blognya dan menjadi silent reader


kini aku doakan isteri kepada arwah tabah menhadapi dugaan
dan terus cekal membesarkan ke tiga2 anaknya..
tidak tahu nak buat apa dengan sekotak surat-surat ini
nak bakar rasa sayang sebab hanya itu kenangan yang tinggal
hanya Al-Fatihah untuk Abang tersayang
semoga rohnya di kalangan orang-orang yang beriman..Amin


6 kata-kata indah:

mummy_ayu said...

tersenyum & menangis sorang2 la ko baca yer..
al fatihah...
ayu punya semua dahs elamat dibakar..
tinggal gambar2 je.tu pun kat umah ibu...
my hubby nie jelous yg amat..

Einaz Shah Rizal Thomas said...

hai owner blog , 1st time einaz dtg sni ;D

Ya ALya said...

sedih mendengarnyer......

Redbloodsnow said...

masih gak ek simpan. zie lak lamaaa dh buang..hehe

A N A K - A N A K K U said...

hahahaha samelah na, aku nye de sekotak,tp x tau kat ne...bad y simpan ari tue.....bgs kan....erm dah meninngal erk abg angkat ko tue....moga rohnya di tempatkan di kalangan org beriman...amin

Zura said...

meninggal kenapa na..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha