NuffnangX

Wednesday, November 14, 2007

CaRi BaRaNg HaNtArAN

smlm aku MC..bangun ajer pg alu rasa lain mcm ajer, bila rasa dahi mmg panas..tak dpt la aku buat bento sayang..tapi aku tgk sayang dah msk dpr watkan bfast..dia rasa dahi aku

"mmg panas la sayang, kita pergi klinik erk"

aku cuma geleng kepala sajer

"tak payah g kerja erk, blh ker ddk umah sorg2 nie?"

aku cuma angguk ajer

sayang dah letakkan bfast utk aku..ada kentang grg, sandwish telor, ngan roti sapu jam strawberry..pastu ada air milo oartz..mkn sikit ajer tak lalu aku sumbat dlm perut aku nie..

tau2 jea aku smbg tido semula....

nak tau naper aku blh demam ngan dlm kepenatan sgt..nie gara2 smlm lah


****************STORY MORRY***************

ptg semlm pas abis kerja (kol 4.30pm - isnin - 12/11/20007) aku terus g umah maa..dah janji ngan maa ngan lini nak beli barang hantaran utk lini..smp umah kelibat maa ngan lini takder..call hp maa alahai hp maa plak ada kat umah nie..nak call lini plak sah2 takkan dpt sbb hp dia rosak..call ayah..

ring..ring..ring..ring...aku dah angin naper la tak angkat phone nie

ring..ring..ring..ring..call 2nd time baru lah angkat

"ayah kat ner?"

"ayah kat NSK Rawang nie, ngan maa ngan lini sekjali..nak beli barang..naper?"

"ayah pas kat lini jap?"

bila aku dgr jer suara lini..emmmm apa lg

"ko kan dah janji nak g beli brg hantaran, akak dah kat umah ko plak takder, baik tak payah akak dtg kalau mcm nie.."

"jap long kami dah nak smp nie"

aku dah siap tido kat sofa depan baru nampak batang idung diorg nie semua..mmg angin btl la..janji apa nthah

sib baik maa pujuk aku kalau tak takder mood aku nak kuar..

dah discuss kami pergi KL ajer..sbb blh terus beli klu dah berkenan..kuar ari nie bkn utk survey ajer tapi survey pastu terus ajer pergi beli..

aku ckp la klu kuar dlm 5 lebih nie mesti jammed..lini bg cadangan ikut rawang..aku ckp la kan jauh ikut situ..lini ttp pertahankan jln tu dekat ajer pastu tak jam..ok aku ikut ajer..aku dah ugut adk aku,

"kalu sesat ker, klu jam ker, siap la ko lini"

muka adk aku dah cuak (aku nie garang tau)
bila dah ikut rawang tu..laaa aku dah bising2 sbb lg jauh pastu mmg kuar kat tol sg.buloh pun..mmh hampeh tul la adk aku nie..klu tgn aku blh pusing ke belakang mmg dah kena sekeh ngan aku..uwaaaaa jauh nyer

kami smp KL dlm kol 6 lebih..parking kat depan Cambell..dah lama tak dtg KL..pastu kami bertiga merayap2 la kat jln TAR, Masjid India ngan jln yg sewaktu ngan nyer

dah byk kedai barang jual baranf kawen kedai kat sebelah tempat kami parking jgk kami pergi semula..alahai kalau tau nak dtg kedai nie tak payah la pergi jauh2..penat kaki aku..nasib baik lah aku pakai selipar jea, kalau pakai hill mmg akan sakit la tumit kaki aku..

kat kedai nie, boss dia mmg peramah..siap peluk maa aku lg..pelik betul aku tgk boss tu (boss tauke kedai tu perempuan cina tau)..mmg beli semua benda kat sini lah..tema adk aku adalah Biru ngan Putih..pas nie aku dah mula bz nak wat hantaran adk aku plak la..biasalah aku kan kreatif, apa2 pun blh buat :D

total payment yg perlu maa bayar adalah lebih dr 1K..mmg borong la time bayar tu boss tu cium tgn maa aku..hilang akal apa boss tu..tapi mmg byk jgk maa dpt FOC dr boss tu siap dpt free gift lg..TQ lopan..lu mmg byk baik ati la sama kami olang :D

nasib baik la parking dkt ngan kedai nie, jd terus sumbat dulu semua brg2 nie dlm keta dulu..aku ajak maa ngan lini pergi sogo..aku nak cari handbeg, lini plak nak cari kasut nikah n maa plak cuci mata ajer lah

mmg tgh sales kat sogo..beg plak tak tau aku nak pilih maner satu..semuanyer mmg cantik2..aku belanja maa sekali utk beli handbeg..aku pilih darkbrown n maa plak black..pastu cari kasut lini plak..puas dah msk kedai kasut tapi semuanyer tak sesuai utk nikah..tak cantik la..takper la lini aku cari kat The Store nnti erk..cian adk aku tak dpt kasut yg dia impikan :(

lapar nyer perut..kami pergi kat bahagian bawah sogo nak cari apa yg sedap utk di mkn..aku ajak diorg mkn kat Nando's..bila dah ddk, waiter tu ckp blh order ayam ajer sbb 9.15pm kedai akan tutup..padahal kami smp kol 9pm..sogo tutup kan kol 10.00pm, sepatutnyer kalau customer dtg greet la ngan ramah nie dah la mcm nak halau pastu muka mcm ciciak kobeng jea..cicak kobeng lg cantik dr muka ko la

aku terus ajer ajak maa ngan lini blah..tak payah mkn kat sini..biar dia rugi 1 customer..dulu time aku keja kat MC'D selagi customer tak beredar @pun ada yg msk lg dgn senyuman kami akan layan jgk..mmg berbezaaaaaa

kami amik keputusan utk sinngah kat Jejantas Sg.Buloh..lg best mkn satay Hj.Samuri nie..lini order satay arnab..mula2 dia nak order 10 cucuk tapi aku ckp 5 cucuk ajer la saper nak mkn kan..maa tak mkn arnab sbb tgk ajer satay tu tekak maa akan kembang..nie pun 1st time aku nak cuba, aku maner cuba rasa..nie pengaruh adk aku la, lini ckp sedap ngan lembut ajer daging tu..time aku mkn 1 cucuk tu ok la mmg lembut, msk 2nd cucuk tekak aku dah mula kembang..

n tetiba mata aku berair n aku dah mula memual..cpt2 aku capai tisu, kat situ jgk aku muntah..uwaaaaaa
lini dah gelak2 kan aku..hantu ko lini..dia pun tak abis mkn sbb dia pun dah kembang tekak dia bila aku dah muntah..tu la nak order lg 10 cucuk td..

smp umah maa kol 11 lebih..aku asing kan maner yg perlu di tinggal hantaran lini ngan maner yg perlu aku bwk ke rumah aku..maa dah terbaring kat sofa..penat sgt la tu

aku smp umah kol 11.45pm..terpaksa angkat brg 2 kali turun naik ke rumah aku..beg plastik plak besar2..uwaaaa letinnyer

gud luck kat aku sbb aku kena tumpukan perhatian utk buat hantaran utk adk aku yg tersayang nie..


tu la sbb kenaper esoknyer naper aku demam & perlu MC..penat bershopping

2 kata-kata indah:

leeds said...

bagus betul ina selamatkan kucin, mesti penyayang orangnye ni :)

zh-ena said...

takder la ena orgnyer biasa jea :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha