NuffnangX

Monday, November 26, 2007

AsYiK JaM JeR..GeRaM SggH

smlm aku ngan sayang join sekali pergi anto cousin sayang bertunang kat Kg.Rasa Kuala Kubu Bharu..keta yg follow mmg byk..cam nak pg kenduri kawen ajer..smp 15 buah keta yg follow..sepanjang perjalanan mmg byk la roadblock..mmg hangin la..pergi ajer ada 7 roadblock diadakan..jam mmg tak ingat la..roadblock nie diadakan sbb kaum india nak wat pehimpunan dpt embesy british..

pastu kat hiway kesas ada plak xcident..lori bwk ketam batu terbalik..kalau ketam biasa mmg aku turun kutip tapi ketam batu (maner blh mkn sbb 2 alam kan)..mmg byk la terdampar kat atas jln.. rasa mcm kat tepi laut ajer..sibuk la driver lori ngan pembantu dia kutip ketam nie kat atas jln..pastu bising2 plak tu..tayar lori tu yg tercabut..kat sijangkang nie banyak org jual ketam batu..pelik btl aku tgk kalau ada org melayu yg stop utk beli ketam batu nie..diorg nie tak tahu ker maner blh kita mkn ketam batu sbb ketam tu tggl 2 alam..apa jenis manusia la mcm tu isk isk isk sedih aku tgk


lori bwk ketam batu terbalik

sblm smp kat umah tunang Jemie nie kami sggh dulu kat masjid Kuala Kubu Bharu sbb nak solat 1st..dah solat senang..pas solat semua kami kuarkan smua brg hantaran utk btl kan maner2 yg tak elok..pihak lelaki bg 15 hantaran dan pihak perempuan bls 17 hantaran..bila nak bertolak tu aku tgk mcm kenal ajer mamat 2 org yg jln kat kawasan masjid..

betul kan maner yg tak btl lg


aku bwk hantaran yg di gubah sejadah jd buku - cantik

Jemie yg akan jd tunangan org


laaaa rupa2nyer apis ngan abon..tgk kat keta ada adk aku lini..aku rasa kecik ajer dunia nie..kat sini pun blh terserempak..diorg nak naik Genting nak tgk show kat sana..apis dpt tiket free tmp VIP lg tu..diorg ajak aku sekali tapi jumpa kat sana la ada 2 tiket lg..aku ngan sayang tak blh janji la sbb balik dr majlis nie entah bila..takper la korang enjoy sendiri la erk..enjoy urself




perjumpaan secara kebetulan

adk aku - lini



smp umah perempuan kami terus diajak msk..biasalah pas abis semuanyer acara tangkap gambo la..tak sangka plak tunang jemie nie pun ina gak..emmm sama nama la plak..aku tak la plak tanyer nama penuh (segan nak tanyer)..comel la ina nie..mcm anak mami..baju yg dipakai pun mmg cantik..aku suka tgk kain dia..mmg canggih uols



hantaran dr pihak lelaki (sbhagian sajer - yg lain tak dpt msk dlm camera)

hantaran dr pihak perempuan (sbhagian gak)

tunangan Jemie - INA

Ena with Ina

hantaran dr pihak perempuan - songket di gubah keris

dah abis majlis, aku ngan sayang cabut dulu..nak tggu pun nak buat apa kan..kami yg smp dulu kat Sijangkang sbb kami yg blah awalkan..sayang hantar aku blk dulu sbb aku dah pening kepala (nak tido sebenarnyer)..sayang pas solat dia pergi semula umah jemie sbb nak hantar brg hantaran yg letak dlm keta kami..syoknyer dpt baringkan badan atas katil zzzzzzzzzzz



kami blk umah pun awal..tak larat la esok nak keja..kol 9 lebih kami dah berangkat pulang..hari selasa kami blk kg semula..aku nak berurut :P

smp umah sayang pggl aku..bila aku tgk sedihnyer....kiki dah mati..sempat ngan aku 3 hari ajer..
semoga roh kiki dlm keadaan aman bahagia AMIN


kiki


kiki dlm kenangan

9 kata-kata indah:

pearlEJ said...

haaa.. sana sini dengar jln tutup kt kl... adehhh.. nasib baik x der pape berlaku kan..

psst ena.. x der ker gambar org tunang tu?? hehehe.. teringing la nk tgk.. :D

nanonano said...

waaa..tunang jek dah belas2 hantaran, mak ai..
jenuh nk carik hampar tu.. kekek :p
nk engok gak gmba, kot2 dpt idea nanti :D

ZH - Ena said...

EJ - mmg pun skt ajer ati..nak cpt jd lambat..ada gambonyer tapi tak upload lg

nano - btl tu nak kawen nnti hantarannyer lain plak..pening kepala nak bg apa apa lg nnti..jap g ena upload gambonyer :D

fizz said...

dasat gler smpai 15 hantaran, tp mcm sonok jek kalo dapat, hikhik :P..aah smlm fizz tgk dlm berita, mcm dasat jek jam, mana x hangin st badan eks ..

syana said...

"aku rasa nak ajer hentak2 kepala org hindu kat malaysia nie ialah sbb diorg la sekatan jln nie diadakan..smlm kan kaum hindu wat perhimpunan kat dpn ambesy british..entah apa lg yg tak ckp kat org hindu nie..dah la ko kaum minoriti terima seadanyer lah nak lebih2 plak kat negara aku nie..kang anto blk India baru tau..mmg aku menyampah ajer kat kaum nie.."

hi ina :) saya nak betulkan sikit ayat ina kat atas tu kalau ina tak kesah. tak ada kaum hindu ina, hanya ada kaum india. hindu pula adalah agama mereka. dan bukan semua menyertai perhimpunan tu ;)

apa yang mereka lakukan adalah berdasarkan kepercayaan mereka. may seems shallow to some ppl but itulah kepercayaan mereka. mungkin mereka juga anggap kita juga dangkal kerana tak memahami mereka.

saya juga marah sbb asek jem dan keadaan malaysia macam menakutkan tapi saya jugak sedar mungkin semua nie berlaku sbb org atasan "terlena" dalam mengambilkira perasaan dan sensitiviti masyarakat berbilang kaum.

itu pendapat ikhlas saya sahaja.

btw, suami saya separuh melayu, 1/4 cina dan 1/4 india :)

Babe(^_^) said...

ok, aku nak sgt tau pasal bento ni. pagi2 ko wat bfast macam ni ke kat hubby?

bento tu breakfast berkartun ke?

Mak Su said...

oh.. pasal yg jem tu.... hmmmm

PuteriSatu said...

apapun ena ni mang comey kan..segala mala gambar kat blog ena ni comey je tengok....aĆ” bento tu camana buat ye...kasi resipi skit kat akak...heheh..

ZH - Ena said...

fizz - mmg byk..suka tgk hantaran yg kuih bahulu jd kuih ikan..mmg comel sgt

syana - mungkin tgh marah..jd tak kawal penulisan ena..maaf saper yg terasa..

babe - ha'ah ena mmg akan wat mcm tu..cute kan..tak jgk tgk la camner ena nak buat..biasanyer cartoon la ena buat..

mak su - :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha