NuffnangX

Monday, November 5, 2007

PeNuH KaN iSi PeRuT

sabtu mlm lepas, aku cuma buka puasa ngan minum air ajer ialah nak mkn pun cam rugi sbb aku akan mkn 2 buah open house mlm tu..
dah pack semua baju yg nak di bawa balik kg, dah letak makanan utk gabbi ngan twiggy, baru lah kami melangkah pergi meninggalkan umah kami utk sementara waktu..
kami peergi open house umah shumie..sbb umah dia yg terdekat ngan umah kami..dlm 10 minute utk pergi umah dia..time kami smp takder saper lg yg sampai..ialah kami kan dtg awal..pas solat magrib kami dah kuar umah..nak mkn punyer pasal, tak kesah pun dtg awal..nie kali ke dua aku dtg beraya umah shumie..thanks shumie sbb sudi menerima kehadiran kami berdua utk kali ke dua hahahaha
banyak btl makanan yg dihidangkan..ada bee hun sup, nasi impit, rendang ayam + paru, dadih, kek kurma, agar2 ngan puding..meriah kan makanan yg dihidangkan..
aku awal2 lg dah senduk nasi impit ngan rendang..aku suka rendang yg mak shumie msk..lain dr yg lain..byk gak aku mkn rendang.. alaaaaa kat umah shumie nie mmg aku dah tak malu..mkn ker, ckp ker, nak tido ker ialah kawan dr sekolah menengah lg kan..tak kesah la beb
pastu aku mkn plak bee hun sup..tapi aku mkn skit ajer la sbb perut aku dah tepu ngan nasi impit td..tak lama tu zimie dtg ngan adk dia..hubby dia tak dpt dtg sbb outstation..bila dah jumpa ngan minah nie apa lg mesti citer psl mcm maner nak dptkan baby..pas dia minum BIDADARI skang nie dia dah lambat period utk 6 hari..harap2 ada berita gembira la pas nie..raya ari tu kat kelantan dia pergi berurut..siap nak ajak aku pergi berurut sekali..alahai jauh sgt la zimie..nnti lah aku pkirkan..dah puas borak2 ngan minah nie aku ngan sayang minta diri dulu..sayang plak mcm teragak2 sbb nak tgk bola game..MU lawan ngan Arsennal..
kami smp umah maa kol 9 lebih..smp jea mknan semua dah abis..haaaaah dah abis!!!!!! kan awal lg..maa ckp ingatkan tetamu yg dtg tak ramai tapi rupa2nya tetamu yg dtg lebih dr 300 org..mak aiiiiii ramainya
openroad nie anjuran maa aku yg handle..pasang khemah kat jln pastu tetaumu yg dtg bwk makanan sendiri..maa buat roti jala..byk jgk maa buat tapi abis dlm sekelip mata ajer (fuhhhhh lega bila maa ckp ada simpan skit utk aku ngan sayang mkn kat umah)..
mknan yg ada pun lebih dr 30 jenis makanan yg ada..time nak amik makanan mmg tak blh nak msk amik lah..kena tggu turn utk amik..maa ckp thn depan blh buat lg..ruginya tak dpt nak tgk openroad nie
pas dah puas melantak roti jala buatan maa, kami minta diri utk pulang..
msk ajer dlm keta apa lg mmg aku bantai tido ajer lah..mmg dah lalok sgt..smp kg sayang kol 1 lebih..
****************************************************************
ari ahad plak tgh kami pergi umah kenduri sedara sayang..pergi pun mkn ajer..aku ngan kak seri blah awal pas mkn..kakak ipar aku terus ajer stay kat umah pengantin pas mkn sbb nak tgk pengantin bersanding..tak larat aku nak stay lama2 sbb panas sgt & mata aku pun kuyu ajer nak tido..
pas solat zohor mmg aku bantai tido smp ke ptg..bila aku terjg aku pun tak sedar bila sayang tido sebelah aku..
mlm .... aku ngan kak mar pergi umah wak muhaiyah utk pergi berurut (panggilan nama utk org yg dah berumur dlm kaum jawa ialah wak, tak kira lelaki @pun perempuan)..
1st tasya (anak kak mar) yg urut dulu..sbb tasya asyik demam ajer jd bwk sekali utk urut satu bdn..pastu aku plak urut..kak mar yg tlg ckp kan aku berurut utk dpt baby..aku ingat kan akan urut satu bdn tapi cuma urut kat bahagian perut ajer..
wak tu ckp kedudukan rahim aku tinggi sgt jd wak nak turunkan kedudukan rahim aku kat tempat yg sewajarnya..mmg terasa bila wak tu turunkan rahim aku ke bawah..tak rasa geli pun (aku mmg jenis penggeli bila org lain nak sentuh aku)..
pastu wak tu rasa denyutan kat bwh abdomen aku, wak tu ckp denyutan aku perlahan sgt jd aku kena dtg berurut lg utk btlkan kedudukan rahim aku nie lg..aku kena dtg next month time aku punyer period dah nak abis (lebih kurang 3 ari seblm abis period)..insyaAllah aku akan dtg..
aku citer ttg problem shumie kat wak tu (problem apa aku tak blh story la hal personnel tau)..wak tu suruh bwk shumie utk wak periksa..ok la tu next month aku ada member utk di ajak lah..
pas urut nie aku rasa lain lah..mmg rasa lain..harap pas nie aku akan dikurniakan anak..insyaAllah..doakan ina erk teman2

6 kata-kata indah:

akirasuri said...

tak suka diurut-urut.
dulu. sanggup jalan tempang sebulan semata-mata tak mahu kena urut.
muahahak. bengong sungguh! :D

zh-ena said...

sama la ngan ena sbb tau ena jenis penggeli..tapi skang nie mmg tak blh dielakkan sbb nak dpt baby kan..doakan ena cpt2 dpt baby tau :)

Diana Ishak said...

alahai dik oii..berurut jugak ke.
akak ni balik tganu hari tu berurut rasa nak terbuasir terus. mak bidan tu punya picit la perut aku ni macam uli tepung. sesedap rasa dia jee. sampai terangkat-angkat bontot.

nanonano said...

ena kawen brape tahun da?
hummm..adenye rezeki ena tuh..
na doakan cpt2 la ena timang baby eyh..
:)

Mak Su said...

adusss... lapar ler

zh-ena said...

green apple - eheh nie pun urut sbb kena buat jgk..mak ngan mak mertua la cadangkan ena pergi berurut..kalau ikut kepala otak sendiri takder nyer ena pergi berurut..


nano - dah setahun 2 bln..thanks :D


mak su - blog ena mmg byk makanan kan :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha