NuffnangX

Tuesday, September 18, 2007

TaK CuKuP GuLa DLm BaDaN

ari minggu yg lepas kami balik kg sayang..bila bangun dr sahur aku dah rasa lain mcm tpi aku buat derk ajer..pas solat subuh aku sambung tido semula, pas bangun tu la aku rasa lg sakit kepala aku, bila jln ajer rasa mcm nak pitam ajer..tapi aku gagah diri aku pergi pasar ngan sayang..

menu hari nie adalah nasi ayam, ikan cencaru sumbat, ayam berempah..dessert plak aku buat puding gula hangus ngan kek keju..yg puding gula hangus plak, gula dia sayang termsk lama plak jd gulanya jd pahit skit..jd kak mar pun ckp yg puding gula hangus boceme puding gula hangus yg hangus hahahahaha bukan salah aku tau salah sayang..takper lah sayang 1st time buat maner lah ada benda yg perfect..btl tak
sayang buat air soya, tapi sedap plus ngan manis betul..

bila sayang tgk keadaan aku yg baring sambil picit kepala ajer, sayang dah mula risau ialah isteri kesayangan dia sakit kan..sayang ajak pergi klinik..aku setuju ajer sbb aku mmg dah tak tahan sgt kepala aku berdenyut2 ajer dr pagi td..risau jgk takut ada sakit yg merbahaya kan

dr sijangkang cari klinik finally dpt jgk klinik yg buka tapi tu lah kat Jenjarom..punya lah jauh..klinik nie pun buka sekejap ajer waktu ari minggu..doctor yg rawat aku doctor perempuan, lemah lembut ngan peramah..baik sgt..aku suka lah..

bila check tekanan darah ok dlm keadaan stabil..bila tgk mata aku baru blh detect yg aku kekurangan gula dlm badan..doctor suruh aku amik minuman ngan makanan yg manis time berbuka puasa nnti..pastu doctor bg ubat gastrik sekali sbb aku ada ckp bila makanan msk ajer dlm perut aku akan asyik kuar angin ajer..doctor ckp sbb dlm perut aku ada banyak acid jd bila makanan msk, mknan nie akan memecahkan acid di dlm perut pastu akan membuatkan seseorg tu akan sedawa kuar angin..
doctor nak suntik aku..aku tanya lah sama ada suntikan nie akan batal kan puasa aku @ tdk tapi doctor ckp tak batal kan puasa..doctor bg pilihan sama ada nak suntik kat punggung @pun kat lengan..aku ngan laju ajer terus ckp kat lengan..taknak aku suntik kat punggung..malu beb

waktu berbuka aku mkn sedikit ajer..sakit perut aku nak mkn banyak2..pas solat magrib aku baring jap atas katil..dlm tak sedar aku tido sampai kol 10 lebih..sayang kejutkan aku baru lah aku terjaga..terkejut jgk ialah bila masa plak aku terlelap kan..kuat btl penangan ubat yg aku mkn td..

2 kata-kata indah:

wak_ron81 said...

bkn x cukup darah laaa...
kurang gula....

zh-ena said...

hahahahah tersulap tulis lah plak..nasib baik ada org tukang check..thanks honey mmmuuuuahhhhhhhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha