NuffnangX

Tuesday, September 25, 2007

BiLa AgAkNyE

sedih sgt hati aku mlm td bila aku dapati yg diri aku dtg period..aku berharap sgt yg aku tak period dan akhirnya khabar gembira akan kami terima yg aku pregnan..

tapi.........

Allah tak beri rezeki lg kepada kami..sedih hingga aku terlena dalam sendu tangisan..

aku menangis sayang mula pujuk supaya jgn bersedih tapi tak lama tu aku dgr bunyi dengkuran dia..sah sayang dah tido..lg hati aku bertambah sedih

aku bangun

pandang muka sayang

ambil bantal ngan bantal peluk

tido kat bawah

terjaga bila sayang bangun dr tido utk bangun sahur

mungkin sayang pelik tgk aku tido kat bawah

sayang tak kejutkan aku..sayang bangun dan keluar

aku bangun terus naik atas katil

tarik selimut hingga ke dada

tutup muka guna bantal

tetiba.......

sayang peluk dr belakang

"sayang naper nie?"

"naper tido kat bawah mlm td?"

"ina sakit hati bila sayang terus tido mlm td"

"babah tak sedar bila babah dah terlelap"

aku dah mula menangis

"sabar lah sayang, Allah tak bagi lg rezeki kat kita..mungkin ada lg kekurangan pd kita yg Allah taknak bg lg pada kita..sabar yer sayang"

lg bertambah lebat tangisan aku

"ina berharap sgt yg ina pregnan"

"babah pun berharap sgt kita dikurniakan anak utk kebahagian rumahtangga kita"

"kalau Allah tak berikan anak pd kita mcm maner?"

"jgn ckp mcm tu kita blm berusaha lg bersungguh2..kita tak mkn lg ubat, kita pergi berurut lepas nie erk"

aku cuma angguk dan terus peluk sayang

dlm hati aku berkata

"insyaAllah sayang"

dalam gembira ada tangisan yg berpanjangan

2 kata-kata indah:

wak_ron81 said...

huhu... macam novel la pulok

zarena heeney said...

dulu mmg bercita2 nak jadi penulis eheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha