NuffnangX

Tuesday, September 4, 2007

ParT 3 : KeNdUri UmAh AkU

ari ahad yg lepas, family aku buat kenduri tahlil ngan sambut kedatangan bulan ramadhan yg akan dtg pas solat zohor..

pg2 dah kena bangun sbb aku ngan lini ditugaskan utk mengemas rumah..mmg letih lah kgk sbb kena vacuum ngan mop lantai..dah selesai aku tlg ayah susun meja pas dah pasang khemah..

maa plak sibuk kat bahagian memasak..banyak jgk menu yg dihidangkan..ada sup ayam, pajeri nenas, ulam2, sambal goreng jawa, sambal udang, ayam goreng berempah,pecal, ikan msk kicap, bubur pulut hitam, buah tembikai merah..meriahkan menu dia

sebenarnya kenduri nie buat utk 5 buah family sekali..family p.cik awe, abg atan, m.cik yati, p.cik malik ngan p.long..msg2 ada yg sponsor khemah, nasi, lauk pauk ngan tenaga..

aku ngan sayang bg godies kat bebudak..bila kanak2 suka jd secara tak langsung aku pun akan rasa happy jgk..

dlm kol 1 lebih org dah mula ramai yg datang..tgh baca doa hujan turun ngan lebat..hujan rahmat nie..pas baca doa sayang sedekah kat org ramai duit RM1..wpun tak seberapa tapi niat bersedekah tu yg penting..lg sekali kanak2 rasa gembira

kelakar btl time aku godies beg kat kanak2, m.cik2 ngan p.cik2 pun nak sekali..hai org tua pun nak mkn cokelat gak ker..tapi mmg kelakar lah..aku buat lebih dr seratus godies beg utk disedekahkan..dpt buat byk sbb beli cokelat pun murah jea kat kedai Ah Ming..

tetamu yg datang puas hati ngan masakan yg dihidangkan..mmg menyelerakan lah..

family busu ngan family mak dak dtg jgk..tak paham lah ngan diorg nie ialah dah bg tahu dah yg kami buat majlis tahlil jd pakai lah pakaian yg bersesuian..nie tak pakai pakaian kasual ajer..kalau thn lpas lg slumber ajer p.usu dtg pakai seluar pendek mmg tak tahu adap majlis yg kami buat lah..aku mmg dah tak blh msk ngan diorg nie..lantak lah

bila hujan dah reda baru lah org makin ramai yg datang..mmg tak menang tangan lah kami layan tetamu..

emmmm aku pun tak sempat nak snap gambar..alahai tak dpt lah nak msk kan gambar dlm blog aku nie..mmg bz gila lah

pas kol 5 baru lah kami semua dpt rehatkan badan ialah tetamu semunya dah balik

mmg penat btl lah

pas nie kena mengemas umah lah plak..lg sekali lah penat mendatang tapi mmg enjoy


acara memotomg nenas


acara membasuh beras - maa


acara plg best - basuh pinggan mangkuk


acara mengupas bawang - pedih mata


acara angkat meja khemah - kuatnya sayang angkat sorang


sobri ngan p.cok malik


acara angkat kerusi khemah


acara mop lantai


acara meratah ayam


acara bungkus goodies - lini & dayah


dayah ngan aku


goodies yg telah siap di packing


gambar kenduri tak sempat nak snap2 dah bz sesangat

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha