NuffnangX

Tuesday, September 4, 2007

ParT 1 : KeNdUri UmAh SaYaNg

31 August yg lepas mlmnya umah sayang wat "tibaan"..mak mertua aku menjemput semua adk beradiknya dgt ke rumah..wat kenduri tahlil ngan sambut bulan Ramadhan sekali..
6 buah family ada dtg..family wak sapak, c.mud, c.mal, wak mat, c.mah & c.is..

makanan kami order catering ajer..senang & tak banyak lah buat kerja sgt..paginya semuanya pergi kubur utk ziarah ngan sedekah bacaan utk arwah..aku tak dpt pergi sbb MC..sayang ckp kalau MC mmg tak blh pergi kubur..rasa terkilan jgk sbb tak dpt ikut..

tgh aku bawak semua anak buah sayang pergi kedai..rasa mcm ramai plak anak (berderet ke belakang : kak ngah, tasya, nurul, balqis, amir & apai)..ajik tak dpt ikut sbb kaki kanan dia luka..kena jahit 2x..ngeri btl dgr citer dr kak ros ngan abg kamal..petang merdeka tu ajik main bola (main bola tak pakai kasut) kat padang..abg kamal pun ada sekali..tgh2 main tu ajik rasa mcm pedih kat kaki dia bila tgk dah ader darah kuar..abg kamal ingat sikit jea, abg kamal suruh lah balik naik basikal ajer..bila sampai umah si ajik nie dah menangis sbb dah rasa sakit..bila kak ros basuh luka tu baru lah perasan yg ada luka besar kat bawah jari kaki ajuk..abg kamal ckp lg sikit ajer mcm nak terputus..apa lg terus lah bwk ajik pergi klinik..doctor ckp mmg kena jahit..kena jahit 2 kali..emmm kesian ajik :(


kaki yg telah di balut


ajik yg malu nak bergambar - handsome ank buah sayang nie

aku beli bhn2 utk buat puding laici..semua puji sedap hahahahah blh la sesaper nak tempah dr saya pas nie..aku msk kan puding laici dlm bekas kecih )bekas dadih tapi yg kecil punya) pastu letak air laici ngan buah laici satu dlm setiap bekas puding..

ptg aku ngan sayang kuar jap..aku niat nak bg kat bebudak beg godies..paper beg yg aku pilih mmg cute (teady bear)..dlmnya aku isi cokelat, gula2 ngan cumi..simple ajer..kalau kat sg.buloh blh lah beli mcm2 kat kedai Ah Ming..lg plak murah ajer harganya..harap bebudak gembira ngan special gift yg tak seberapa nie..

pas isyak dah ramai tetamu yg dtg..

baca selawat - aku suka baca ngan dengar selawat yg di baca..sbb rasa lain..pastu dia punya lenggok baca pun lain..sedap sgt..

kol 11 lebih baru lah selesai selawat di buat..

makanan di hidangkan..

sepupu sayang ramai yg perempuan jd semua kerja menghidang, mengangkat dulang & mencuci pinggan mangkuk diorg yg buat..family kami tolong apa yg patut ajer lah..mmg bergotong royong & tolong menolong lah..

abis semua tetamu balik dlm kol 12 lebih..aku punya mata mmg tak ingat lah..dah layu sgt..

aku masuk tido pas semua dah selesai..

sayang ngan adik beradiknya berbual sampai 3 pg..aku mmg dah tak dengar apa dah..wpun sayang ckp diorg berbual depan bilik kami..

penat lah sayang..


acara potong kuih


sayang baru bangun dr tido


acara membuat pulut kuning - mak mertua aku


acara mengacau rendang - kak ros


acara menyumbat telor dlm bunga telor


bunga telor dah siap di gubah


sayang khusyuk bungkus goodies


harap bebudak suka


comel kan


abg kamal & anak buah - plg kecik sekali


org lelaki kat umah atas


org perempuan kat umah bawah


lauk pauk yg di hidangkan - sedap sgt sambal goreng jawa


sibuk menghidangkan makanan dlm dulang

3 kata-kata indah:

wak_ron81 said...

emm.. skali skala kumpul adik beradik n sedare mare syok gak sampai x igt nak tido...
biasenyer kalu adik bradik dah beso ssh skit nak jmp.. jd biler bjumper byk la yg nk dstorykan...

zarena heeney said...

biasa lah tu..ina bg ruang supaya sayang dpt bersembang adk beradik..kalau ddk ngan org perempuan selalu citer pasal anak, jd ina rasa mcm terasing lah plak..sebelum nie rasa terasing sbb bahasa tapi sekarang nie rasa terasing sbb anak plak..entah lah

wak_ron81 said...

emm sabarlah sayang..
i'm pun dah mengharap sangat dah nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha