NuffnangX

Thursday, September 6, 2007

JaLaN - JaLaN CaRi ???

petang semlm kami jumpa Jeffry (agent rumah sewa)..kami bayar balance semua duit sewa & deposit rumah sewa RM800.00..

kami terus dpt kunci rumah..pas chit chat ngan Jeffry kami naik atas utk tgk rumah yg akan kami duduk bersama..bila melangkah sajer masuk

emmmmmmm rasa tak sabar sgt nak tinggal berdua..ialah lepas setahun baru kami nak tinggal berdua kan..rasa mcm umah nie mcm besar plak utk kami berdua..bila dah ader anak2 tinggal bersama mesti dah tak rasa mcm tu lg kan..

sayang betul ker kita akan tinggal kat sini..mcm tak cayer jea

cubit skit pipi ina sayang

ouch sakit lah eheh

kami tgk kat setiap sudut dlm rumah nie..ada 3 bilik..kami decide

master room - off course lah bilik kami kan (yellow colour)

2nd room - bilik tetamu (green colour)

3rd room - bilik sembahyang (blue colour)

tak sabar nak decore our home

kami plan nak bersih kan rumah kami nie ari ahad nie

opssssss baru teringat yg aku dah promise ngan shumie nak pergi rumah su this weekend
nak tgk baby su yg baru lahir..nak amik berkat sekali la nie eheh


fuh! nak naik ke tingkat lima - blh ker nie hari2


dakian pertama ke rumah sewa kami


nampak mcm besar ajer punggung aku kan


ruang dapur


master room


bilik air dlm master room


bilik tetamu


bilik sembahyang


bilik air luar


ruang menuju ke bilik2


dinding pemisah antara ruang dapur ngan ruang tamu


ruang tamu

pas dah puas tgk rumah kami pergi Damansara..kami pergi OneUtama

nak tgk citer The Invasion..sayang dpt tiket free dr radio Sinar Fm..dpt 2 tiket free..bila kami pergi counter, the girl said

"this ticket can collect after have star at advertisement"...

laaa tak blh la nak tgk..kalau nak tggu ada star nampak gayanya citer tu mmg dah basi la..lama sgt nak tunggu..

sayang ajag tgk movie lain, tapi bila aku tgk movie yg ada kat board..alahai

semua movie tak best lah

"jom la sayang kita pergi makan, lapar lah"

"ok buchuk"

kami mkn kat ARENA Jusco

aku mkn kutiaw ladna ngan air durian belanda..dan sayang plak nasi goreng ngan daging masak merah..side dish kami order udang goreng tepung..
kitiaw ladna dia tak sedap lah..rasa tawar kena tambah ngan cili sos..aku asyik kicak sayang punya makanan jea..eheh sedap


makanan yg kami mkn


perut dah kenyang

dah kenyang perut kami balik..nak ronda2 pun time dah kol 10 lebih jd kebanyakkan shop dah tutup..

n d way nak pergi ke kereta..aku nampak kereta mini cooper..

"sayang comel nyer cooper nie, ambil gambar ina cepat"

sayang dah muka toyer hahahahaha tak kira jgk sayang kena gak amik gambar ina

kelakar bila nak amik gambar ajer ada kereta lalu jd sayang akan pura2 cari barang, sama gak lah ngan aku hahahahaha

akhirnya dpt jgk snap 1 gambar ngan mini cooper nie..cantik lah


bestnya kalau dpt drive keta nie

aku ajak sayang pergi UpTown
kami isi minyak dulu kat Petronas..kat Petronas nie best lah sbb ada A&W..aku tak plak nak rasa nak mkn sbb still kenyang lg..sayang ckp nak kuar duit..dan yg specialnya ada drive thru ATM Mechine lah..hahahaha 1st time aku tgk..

kelakar btl nak pecah perut aku gelak..ialah sayang terpaksa naik kan badan skit sbb tangan dia tak sampai nak picit2 kat ATM tu..sempat lah aku snap gambar dia..lucu tau


1st time guna ATM drive-thru


tangan sayang yg tak sampai


terpaksa sayang keluarkan badan melalui tingkat nak tekan menu kat ATM

sampai kat UpTown, emmm tak ramai sgt org..may be sbb bukan ari minggu

kami ronda2 ajer..sayang beli seluar slack warna baige..ok lah tu
round2 lg kami beli cadar/selimut (blh buat kedua2nya sekali..pilih colour blue) harga pun murah ajer RM15.00..kami beli sekali tunjuk arah utk cari kiblat..ialah kena lah beli sbb kat rumah baru nie kami tak tau arah kiblatnya kat mane..harga pun murah ajer RM5.00.. tauke gerai tu tunjuk kan kami camner nak guna kompas arah kiblat nie..pastu round2 lg aku beli handbeg..cantik lah handbeg nie..harga pun murah jea RM30.00

sayang cuma geleng ajer kepala

"sayang beg yg kat rumah tu nak pakai time bila..kan dah banyak kat rumah nak beli lg ker"

"cantik lah sayang"

ok go ahead sayang

round2 lg aku beli dompet duit syiling..dompet aku sebelum nie dah hilang..tak tau lah kat maner aku letak..aku beli colour hitam & red..gambar mickey..harga pun murah ajer cuma RM5.00


depan UpTown d'Kota


handbeg & beg duit syiling


cadar


seluar slack sayang


kompas arah kiblat

dah puas round2 kami balik rumah

sampai rumah dlm kol 12 lebih

sayang nak tgk The Lord of The Ring..aku yg ngantuk pun jd segar sbb aku mmg suka tgk citer nie..dlm tgk dok layan, aku tgk sorang2 rupanya sayang dah ilang entah ke maner (apa lg tido lah)..aku tutup tv dan kejut kan sayang utk tido

msk bila apa lg terus zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

2 kata-kata indah:

wak_ron81 said...

lame gak kiter x jalan2 n tgk movie... skali jalan bengkak kaki... penat.. nie sbg xcercise tuk umah sendiri nanati..eheh

zh-ena said...

hahaha yo la tu..tapi kan tak dpt tgk movie kan..kita tgk citer nie erk..ala tak ingat la tajuk citer tu tapi yg berlakon dlm GREY'S ANATOMY tu..bleh arrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha