NuffnangX

Tuesday, September 4, 2007

BLuEs MoNdAy

ps semlm aku mmg tak larat nak pergi kerja (bila pegang dahi pun mmg rasa nak demam)..sayang ckp aku sajer malas nak pergi kerja (kecik hati aku bila dia ckp mcm tu, aku cuma gelak ngan iya kan ajer) mls nak berbalah..mungkin semlm aku kena hujan jd pg nie kena demam jap..

pas sayang pergi kerja (sku still maniskan muka)aku mkn penadol ingat nak tido jap tapi kesian plak kat maa..ialah takkan nak biarkan maa mengemas rumah sorang2 plak..tak sampai hati aku nak buat mcm tu..aku alas perut ngan mkn roti ajer..

pastu mula lah edisi acara mengemas rumah..mengemas dr dapur sampai lah keluar rumah..benda yg aku buat :

1) basuh pinggan mangkuk yg masih ada lg
2) susun pinggan mangkuk ke dlm almari (lap dulu sampai kering)
3) mop lantai dr dapur sampai lah ke ruang tamu
4) mandikan atuk
5) basuh baju ngan alas meja p.cik malik punya (banyak gila kain nak di basuh)
5) sidai baju kat ampaian (ampaian dah penuh gantung guna hanger)
6) sapu karpet pastu baru vacuum
7) bentang semula tikar buluh
8) lap kerusi (pastu aku angkat kerusi bwk msk ke dlm - ayah tolong angkat sekali)
9) mop lg sekali lantai kat ruang tamu
10) hias semula kat ruang tamu
11) basuh lantai kat beranda luar ngan beranda tepi rumah
12) tolong maa basuh tikar
13) basuh semua bakul
14) mengemas kat luar
15) mengemas store dlm rumah
16) mengemas store yg kat luar
17) basuh peti sejuk (air udang tumpah dlm peti sejuk jd ada bau)
18) lipat baju
19) kemas bilik aku
20) lap dapur ngan bersihkan rak kat dapur
21) aku pun dah lupa apa lg aku buat semlm..

mmg penat sgt..

bila sayang balik, aku ckp aku penat..dia tak percaya (kecik hati aku lg)..

dia tanya aku dah solat zohor ker

aku jwb belum (tapi sebenarnya dah) sajer nak tgk reaksi dia..tapi dia dah bising2, nak ckp aku dah solat pun aku dah malas..biarlah

mlm bila tgk prison break, sayang ckp aku buat muka -i-i- plak (aku mmg penat nak senyum pun tak larat sgt)..aku tgk ajer tv

ingat nak minta sayang tlg urutkan kaki aku tapi dia dah tido dulu (lg sekali kecik hati)

entah lah hari nie aku asyik kecil hati ajer..biasanya ayat2 dia yg selalu dia ckp td ayat yg selalu aku dengar tak pun aku nak kecik hati..tapi mungkin ari nie aku rasa penat melampau jd serba serbi aku akan rasa hati ngan sayang..

nasib baik deman aku pun dah ok by the evening..mungkin body aku pun terkejut sgt sbb kena bekerja kuat sgt..

tapi apa2 pun sayang ina minta maaf sekiranya kata2 ina di atas akan membuatkan sayang terasa hati plak..

0 kata-kata indah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha