NuffnangX

Monday, April 2, 2012

Umar Kena Picit oleh Mbah

semalam selepas asar
kami terus bawak umar pergi rumah mbah
ialah sejak dari hari rabu umar demam
sehingga semalam demamnya on off jea
jumpa doc sudah 2x tapi masih lagi tak kebah demamnya
jadi balik ke Sijangkang
ambil kesempatan untuk urut badan umar
biasalah kalau orang jawa punya stail
kalau tak sihat baik bawak ke rumah orang urut
mesti ada urat-urat badan yang terbengkak ataupun salah urat

nasib baik la mbah ada di rumah
sebab 2x sebelum nie datang mbah takder di rumah
bercuti ke korea
umar yang tengah di urut
cian anak ibu
mbah cakap urat umar bengkak di leher
aku cakap la umar jatuh tangga minggu lepas
jadi betul la tu uratnya bengkak
jatuh kepala dulu laks tu
menangis memang tak ingat dunia la si kecik nie

umar yang muka dalam kesedihan
umairah awal-awal lagi dah menyorok belakang babahnya
taknak kena urut 

sampai rumah kelenaan
mungkin sudah lega selepas di urut
lepas bangun tidor baru ada selera makan
makan nasi himpit 3 ketul
satay 3 cucuk
lega aku bila anak sudah pulih sedia kala

emmm perubatan moden - cuba jugak
perubatan tradisional - pun cuba jugak
balance la :D

7 kata-kata indah:

Nad @ MamaZakwan said...

jawa ek?
mbah2 tu...
:)

zh-ena said...

ha;ah sebelah suami org jawa

|| NaFiRaa || said...

oooo.. deman sebab sakit urat lah tu ek.. sian umar.. moga cepat sembuh yer umar~

zh-ena said...

nafira - ha'ah cian anak buyang ena nie

~ain said...

syian umar.. sedih tgk dia nangis kat pict no 1 tu..

zh-ena said...

ain - tu blm lg tgk dia meraung2 sbb skt kena urut..tapi keraskan hati jea sbb nak tgk anak cpt sihatkan

mummy raisha said...

sianye.. maknye tak menangis ke tgk anak kene urut? hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha