NuffnangX

Tuesday, April 3, 2012

Susahnya Kalau Workstation Kita Berhampiran Bilik BigBoss :p

korang suka tak workstation korang berhampiran..bertentangan..mengadap..sebelah menyebelah..
atau apa-apalah senang citer same floor dengan BigBoss korang
macam kami finance dept nie memang same floor la dengan bigboss
bos kami laks bersebelahan dengan workstation kami
kiranya kami nie centerlah dia antara bos dan bigboss

ada ada baik dan buruknya bila same floor dengan bigboss
sebab baik :
* nampak apa yang kami lakukan
jadi kalau buat kerja - bos tahu la memang kami nie buat kerja
* kalau balik lambat mesti bos cakap rajin budak nie
* kalau buat makan-makan boleh la bagi sedikit bos rasa
* apa-apa info terkini cepat jea kami tahu
sebab buruk :
* kalau bigboss mengamuk kami dah kecut perut
* cepat jea tahu mood bigboss berubah
* tak boleh nak curi tulang sangat sebab bigboss sekejap-sekejap keluar
macam aku nie monitor pc mengadap ke luar jadi boleh tahu aku tengok apa
* nak layan tengok FB ker..Blog ker.. Utube ker kena berhati-hati
emmm kadang-kadang memang tak boleh nak buka sebab line tak clear
* jadi bila di floor nie etika aku hanyalah kerja..kerja..kerja dan kerja..

tengahari tadi
memang tahu mood BigBoss tak ok
sebab boleh dengar suara BigBoss marah-marah
jadi kami nie diam menikus jea eheh buat kerja - tapi memang dah start bz buat kerja
naik jea Siti - Operation Dept
chit chat chit chat
gelak gelak borak borak

tetiba..

telephone aku berdering
aku angkat jea la macam biasa
terdengar suara berbisik
"Tuankan tengah marah, slowkan skit suara tu" bos aku
huhuhuhuhuhu 
masa bos aku cakap nie siti memang sudah turun

amik ko siti
aku dah storykan pasal kisah ko
tadi ko nak sangat upkan story pasal ko kan
eheh

tu la antara keburukan bila same floor dengan BigBoss
semuanya kena under control
tak boleh nak over control
sebab tu la aku layan headphone jea
malas nak cakap-cakap
nak cakap dengan syikin pun kena berbisik eheh
tapi tak la selalu keadaan macam nie
tengok pada situasi dan suasana la
tapi bila sudah biasa cakap dan gelak macam petir
tu yang kadang-kadang terover control our voice :p
peace boss 

siti yang berada di tengah-tengah

noted : jangan lupa siti, pass cepat-cepat BA kat aku
aku nak closed akaun nie
peace :p

3 kata-kata indah:

attyfir said...

kty punya workstation mmg betul2 satu bilik ngn bos..tp dia dah tau apa aktiviti kty..jadik dia tak kesah..nak tenet ke apa..janji keje siap.

zh-ena said...

K.ATTY - BEST LA MCM TU

Eliss said...

big boz eliss pulak jenis jalan senyap2..tiba2 ada kat tepi.scaryyy woohhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha