NuffnangX

Tuesday, May 31, 2011

Umairah With Wonderpets

ahad yang lepas aku kan pergi ke Pasar Tani
di Paya Jaras
biasa lah kalau di Pasar Tani
memang banyak binatang yang di jual
yang dah siap sembelih untuk di makan
@pun untuk di jaga
macam-macam ada :D


umairah nampak la plak itik
bagi aku memang la comel
ingat umairah nak tengok jea
siap mencangkung tepi kandang itik tu nak tengok
bila aku ajak jom pergi
umairah cakap nnti la .. nanti la
geram tau
kalau ada babah dia
memang akan terus di dukung nya la - takdernya bagi peluang


umairah cakap ming ming wonderpets - bahasa dia la
aku plak time tu blur blur anak aku cakap apa
bila di rumah baru aku teringat kartun wonderpets tu
laaaa budak kecik nie
dah taknak bergerak dari situ
wan dia apa lagi
terus la belikan satu
emmmm nenak kan mana boleh tengok cucu dia keluar air mata
mak dia takper menangis keluar mata huhuhuhuhu
sayang cucu lebih nie dari anak huhuhuhuhu
jadi dah dapat itik tu
mainan yang di jual di pasar memang dah tak pandang la
berkepit jea dengan itik dia



keluarkan itik dari paper beg
berani gak minah kecik nie pegang itik nie



jinak jea anak itik nie



besan mandi umar jadi mangsanya
untuk letak anak itik nie
terkekeh-kekeh umairah gelak tengok itik tu berenang dalam besen tu



tengok la tu sengih jea memanjang tengok anak itik dia



anak itik lepas bebas dalam rumah
kesian mak aku
ialah bila terlepas bebas terpaksa la mak aku mengejar itik nie
aku plak memang geli la


umar plak asyik la menggeleng taknak dekat dengan anak itik dia
dia pun geli jugak kot
skang nie balik jea dari nursery
terus la menerpa pada itik dulu
sebelum nie terpa adik dulu
skang nie itik jadi kesayangan dia plak


makan pun nak sebelah itik
pening kepala aku...

6 kata-kata indah:

saya said...

hehehe..saya pon tak berani dgn itik. tgk jauh2 acah2 jauh2 berani la..kalo dekat2...saya cabot duluu

mummy_ayu said...

ala tomeinya ming ming dia....sweet je..berani plak tu pegang2...

atty's said...

wah beshnya umairah dpt itik..hidup lagi

Aredhel Helya said...

cute umairah........ nanti leh bela itik buat telur masin lak yer....... hehehehe

Farra Dhelina said...

alalala comeinya..

igt kan mak mertua..dia bela itik..mula2 nak mulakan, dia beli 5pasang..

skgn ni dah beranak pinak dah ..dah membiak! happening blakang rmh mk hehhe..tapi taik dia..mashallah... bersepahh

Zura said...

ko bela itik plak ke na..aku mmg geli lah ngan itik nie..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha