NuffnangX

Friday, May 27, 2011

Umairah Jadi Baby

emmmm sejak ada adik nie
nampaknya umairah yang nak jadi adik
memang nak tarik perhatian yang lebih dari kami
kadang-kadang tu memang letih nak melayannya
tapi kena pikir sebab sebelum nie segala perhatian terarah kepada umairah
jadi bila sudah ada umar
perhatian terbahagi kepada dua
jadi umairah pikir kami lebihkan umar dalam segala-galanya
ialah umar masih kecil perlukan perhatian yang leih dari kami
sebab tu la aku akan pastikan
kalau aku menjaga umar
sayang akan make sure akan melayan umairah
kalau aku melayan umairah
dan sebaliknya akan kami lakukan
memang penat sebenarnya
tapi tu la peng0rbanan menjadi se0rang ibu dan bapa kan
jadi terima sahaja la


k0rangkan ada tak masa untuk diri sendiri?
sebagai c0nt0hnya masa peribadi untuk diri sendiri
paling k0man pun
masa peribadi dalam bilik air
sejak dah ada berdua nie
memang aku mandi ala kadar jea
tak sempat nak berlama-lama dalam bilik air
nak mengg0s0k apa yang patut lagi la jangan harap
kalau lama skit dalam bilik air c0nfirm umairah akan bergendang-gendang di luar pintu
terjerit-jerit minta aku keluar
alahai


time makan pun sama
bila aku nak makan sahaja time tula
budak dua 0rang nie timbulkan masalah
si kakak mengamuk sebab tak jumpa puting la
umar penat meniarap la
time aku duduk bersama anak-anak aku nie
diam dan baik jea
bila nak makan mula la
memang tak rasa nikmat la bila makan di rumah
main telan sahaja
jadi kalau tanya apa rasa makanan bila anak-anak aku ada di sisi
jangan harap la aku akan bagi jawapan yang sebenarnya
aku akan cakap sedap jea
mak aku cakap aku jadi tekak ular
main telan apa yang ada dalam mulut
tak ada lagi nak menelan 44 kali gigit
shumie pasti gelakkan aku bila dengar statement aku nie
dulu time bujang punya la jaga cara aku kunyah makanan
siap kira 44 kali aku kunyah makanan
sebab tu la selalu kena perli dengan shumie
aku makan lembap
skang nie n0n ad0 :p


emmmm macam dah lari tajuk jea kan
asalnya nak st0ry pasal umairah
tapi dah st0ry pasal diri sendiri plak


0k layan gambar umarah naik walker umar
nak jugak naik walker nie
nasib baik la tak patah walker nie bila umairah naik







apa umar dapat
kakak pun nak jugak
apa kakak umairah buat
umar try jugak untuk buat


alahai anak-anak ibu

1 kata-kata indah:

A N A K - A N A K K U said...

memula na, tue baru 2, lum 3 @ 4...hahahaah...adatlah tue mmn mcm tue...y penting diorg x kurangkan kasih sayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha