NuffnangX

Wednesday, May 18, 2011

Mandi Manda Dengan Girangnya

semalam cuti umum
memang aku dan sayang sudah plan nak bawak umairah pergi ke k0lam renang
cuma nak bawak ke mana sahaja tak di rancang lagi
adik aku ajak pergi ke ulu yam
tapi aku taknak
ialah dengan cuaca yang tak menentu nie
risau plak nak bawak anak-anak pergi ke sungai
lagi plak awal bulan lepas ada kes 1 family kehilangan ketiga2 anaknya
disebabkan air turun laju dari atas
kesian kan
jadi baik dielakkan untuk ke sungai-sungai pada waktu ini


lagi plak umairah memang dah menyalak-nyalak nak mandi k0lam
umairah memnag suka mandi k0lam
kalau sungai @ laut umairah memang tak suka..lebih kepada takut sebenarnya
jadi abg atan cadangkan untuk mandi k0lam di Putrajaya
0k ikut ajer la


memula kami pergi ke precint 6
tempat nie ada masa-masa dia plak
kebetulan kami datang puk0l 3pm
jadi tinggal 45 minute sahaja lagi untuk kanak-kanak untuk mandi
puk0l 5pm - 7pm untuk lelaki dewasa
puk0l 8pm - 11pm khas untuk wanita sahaja
kalau tak silap aku la waktu dia
tak berapa nak ingat sangat
masuk kena bayar RM2
budak-budak bawah 3 tahun FREE
jadi masuk jea umairah memang tak tunggu lama la
tukar baju terus jea mel0mpat masuk ke k0lam
panas memang panas la
tapi 0k la sebab cuaca baik kan


penat melayan dua anak mandi k0lam


sayang jadi penyelamat sesuai sangat la dengan baju merahnya tu



xcited betul pija dengan umairah
k0lam pun tak dalam sangat
setakat betis aku sahaja
jadi tak la risau sangat bila umairah mandi



aku nak ambil gambar umairah pun
buat derk jea minah karek nie



m0del k0lam mandi hehehhehe



pija pakai baju mandi aku teng0k bertambah kurus kau teng0k
makan lebih skit pija


memula taknak mandikan umar
tapi bila letakkan kaki umar dalam air
terus tersenyum lebar umar
ialah dalam kepanasan bila dapat berendam dalam air
terus sejuk jea bdan kan


teng0k la umar tu
taknak telentang atas kaki kakak dia
dia nak jugak terkuak-kuak dalam air



umar pinky b0y
sebenarnya seluar kecik tu umairah yang punya
ialah takkan la nak mandikan umar berb0gelkan
tak sesuai la plak
jadi pakai la seluar kakak dia hehehhehe



xcited jea kan budak kecik nie kan
memang suka kalau umar berendam dalam air



aksi-aksi mel0mpat umairah
memang berani betul la minah nie
dapat madi sekejap sahaja


lepas wisel di tiup
terus lap-lap badan dan keluar


ada tempat di precint 9 yang ada k0lam jugak
terus ke sana
ada k0lam dan sebelahnya ada taman mainan
rasanya di sini lagi ser0n0k
sebab lepas puas mandi dalam k0lam
bebudak nie b0leh main permainan yang tersedia
basah-basah pun takper
kalau lapar di depan k0lam nie ada pelbagai jenis gerai jual makanan
ingat nak makan lempeng pisang tapi gerai nie tutup plak
makan nasi ambeng - sedap sangat
bee hun di jual pun sedap sangat


lain kali mungkin akan datang lagi k0t
bila entah...


wishlist umairah :
nak mandi k0lam - d0ne
nak main taman - d0ne
nak naik keretapi - akan diusahakan untuk bawak umairah naik k0muter

pergi taman rasanya setiap petang babah dia akan bawak pergi ke taman mainan di rahman putra
kalau cuaca 0k memang akan di bawak pergi la
kalau hujan melalak la di rumah nak keluar rumah jugak


jadi semalam memang keletihan tak ingat la
penat gila
minggu nie kami akan balik Sijangkang

3 kata-kata indah:

~ain said...

kalau nak naik komuter, kena cuti satu hari.. jgn pi hari minggu atau peak hour.. kalau tidak, tak fun laaa umairah. asyik bersesak2..

Nia said...

uii,..tgk kolam renang mcm tu..kita yg mak2 ni pun excited nak mandi sama..hehe

Zura said...

byk nau permintaan umairah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha