NuffnangX

Tuesday, May 10, 2011

Kaki Masuk Dawai

hujung minggu yang lalu kami pergi ke HKL
untuk melawat anak jiran yang kena 0perate
sebaya umairah
cuma lahir awal tahun tu yang nampak besar skit tu adam dari umairah


adam nie kena 0perate sebab kaki kiri dia bengk0k
perasan kaki adam nie bengk0k sejak adam dah mula berjalan
mula-mula tu tak nampak sangat ketara bengk0knya
tapi dah menginjak umur 3 tahun nie
bengk0k dia semakin ketara
bila bergaduh dengan budak-budak lain
sedap jea bebudak nie mengejek adam kaki bengk0k yeye
adam kaki bengk0k yeyeye
kesian aku dengar
kadang-kadang tu bila aku dgr ada bdk mengejek
memang aku marahkan la jugak
sedap-sedap mulut jea cakap mcm tu


bilik yang adam duduk nie
ada 2 0rang yang menginap
bdk lagi s0rang tu patah tangan



tulang yang bengk0k
d0c buang dan cantumkan dengan besi
pastu simen kaki tu
setelah setahun kena datang semula
sebab nak buka dawai tu
dan biar tulang kaki tu bercantum secara semulajadi



adam leka bermain dengan mainan yang aku belikan
ialah buah tangan yang sesuai untuk adam sudah pasti la mainan kan
belikan mainan pun mak adam cakap taknak makan pun
minum susu pun skit jea



alahai kesian adam
cepat-cepat sembuh yea sayang

1 kata-kata indah:

Zura said...

mcm muke anak buah aku plak na...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha