NuffnangX

Sunday, May 29, 2011

Pasar Malam @ Pasar Tani


bila tiba hujung minggu pasti ada pasar malam @ pasar tani kan
k0rang suka pergi pasar tak?


macam aku memang pantang
pantang mesti nak pergi jugak
sebab macam-macam ada di pasar nie
masih segar dan pelbagai pilihan yang kita dapat
makanan yang di jual lagi la
memang rambang mata di buatnya
pilih jangan tak pilih


suami aku pun sudah tahu habit aku yang satu nie
dalam seminggu kalau tak singgah ke pasar
resah gelisah la aku di buatnya
di sg.bul0h nie dari hari isnin sampai la ke hari ahad
memang ada pasar
pilih sahaja yang mana nak pergi


hari isnin ada pasar malam si BBSB
aku suka pergi ke pasar nie sebab
banyak pilihan buah-buahan yang segar
yang pastu buah plum menjadi pilihan
besar dan manis jea


dan pada hari selasa, khamis dan sabtu
pasar malam Paya Jaras menjadi pilihan
pasar malam nie menjadi pilihan aku sebab
banyak gila pilihan untuk aku beli selendang-selendang yang terkini
warna dan c0rak
kawan-kawan selalu tanya mana aku beli kain tudung aku
ialah cantik-cantik jea
senang citer aku memang beli di pasar Paya Jaras jea
harga pun murah jea RM10
kalau beli di The St0re memang tak dapat la nak beli dengan harga RM10
nie paling k0man akan dapat RM15
minta tawar pun dapat RM13
jadi baik beli di pasar jea
bagi aku beli mahal-mahal pun tak guna
sebab trend tudung nie sekejap-sekejap jea
lepas trend selendang tampal-tampal nie
pasti akan ada trend yang lain
jadi beli mahal-mahal pun rasa
macam rugi sahaja - bagi aku la
kalau 0rang lain terpulang la kan
rata-rata tudung yang aku beli tak mahal pun
asalkan cantik aku beli jea


Pasar Tani sen0nim dengan jualan sayur-sayuran
dan makanan basah (ikan, udang, daging, ayam dll)
memang fresh kalau di c0mparekan dengan di pasaraya
jadi rata-rata ramai yang beli bahan basah di pasar tani
betul tak??
aku suka pergi Pasar Tani di Paya Jaras
bukan nak beli bahan basah pun
cuma aku nak beli sarapan pagi - nasi ambeng
hehehhehe
memang sedap la nasi ambeng m.cik nie jual
bila aku berhujung minggu di rumah mak aku
pasti aku kunjung ke sini sebab nak beli nasi ambeng nie jea
emmmm pagi-pagi lagi dah ambil heavy breakfast
maacm mana la tak m0k m0k huhuhuhuhu


nie kalau aku di Sg.Bul0h la kan
kalau aku balik ke Sijangkang - kg. sayang
pasti aku akan terjah pasar di sana plak
family mertua aku pun dah tahu sangat habit aku nie
bila pergi ke pasar di Sijangkang - memang ser0n0k
sebab pasar 0rang Jawa
hari sabtu ada
hari ahad pun ada


aku suka pergi pasar hari sabtu
memang aku akan jadi rambang mata
sebab banyak gila pilihan tudung di jual di sini
tak ingat pasar nie 0rang sana panggil pasar apa
dekat jea dengan dewan dan padang futsal
cuma pasar nie kurang di jual makanan
lebih kepada pilihan tudung dan pakaian
memang aku kaan b0r0ng tudung di sini
ada jugak member minta aku t0l0ng belikan untuk d0rang
tapi aku pasti men0laknya
ialah pilihan aku dengan 0rang lain mana la sama
aku paling tak suka
bila kita sudah belikan
pastu depan kita jugak tu cakap tak cantik
emmmm sejak tu memang aku tak ambil dah 0rder dari 0rang
aku cuma b0leh cakap mana aku selalu beli
kalau nak pergi beli sendiri
payah tau citarasa 0rang dengan citarasa diri kita
kita cakap cantik
0rang lain belum tentu cakap cantik dengan pilihan kita
jadi tak payah susahkan diri sendiri belikan untuk 0rang


kalau hari ahad
sayang selalu bawak pergi pasar pagi di Taman Perwira
di sini memang tak banyak pilihan kalau nak beli tudung
di sini banyak pilihan untuk beli makanan
dan hasil tanaman yang di tanam 0leh 0rang di situ
aku memangs elalu belu pisang, ubi kayu, keledek, daun pisang
mak aku memang selalu 0rder la
kalau aku teng0k ubi kayu cantik jea
memang aku b0r0ng abis la
macam-macam kuih yang mak aku akan buat
pucuk-pucuk pun selalu gak aku beli
yang pasti selalu beli tempe
segar tu
kalau pegang masih lagi terasa panas tempe tu
baru di buat
g0reng makan panas-panas memang sedap beb
biasa kita selalu beli yang dalam paket plastik kan - tak fresh pun
di sini c0nfirm masih lagi panas dan masih baru
kuih-kuih yang di jual pun
memang susah la nak dapat di tempat lain
sedap-sedap plak tu
emmm mana la tak m0k m0k skang nie
asyik st0ry pasal makanan jea


kalau k0rang pasar mana yang jadi pilihan
pasar malam @ pasar tani
aku suka jea dua-dua pasar


hari nie sayang pergi Pahang
ada budak kilang dia kawen
nak ikut tapi sayang jadi driver van yang telah di sewa 0leh kawan-kawan kilang dia
kalau sayang drive bawak kereta sendiri
c0nfirm aku nak ikut
umairah pun aku tak bagi ikut
ialah nanti umairah meragam saper nak layan
babah dia dah la jadi driver
kesian anak aku nanti
j0m pergi pasar...

2 kata-kata indah:

saya said...

ha.ahh..saya pon suka kalo pegi pasar malam, pasar tadi ke pasar pagi ke janji pasar2 la. suka tengok orang jual2 macam2. meriah..

Zura said...

ko nie hantu pasar lah ena..tp aku suke jgak pegi pasar..release tension dpt tgk juadah2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha