NuffnangX

Tuesday, January 15, 2008

JoM KiTa MaKaN SuShi

ptg smlm aku nak mkn sgt sushi..jd ngan semangat berkobar2 aku buat la sushi..mcm2 bentuk la aku buat..tadaaaaaaaaaaaa


AlAtAn MeMBuAt SuShi :




mold sushi



buloh utk gulung sushi

nasi sushi


nori @ rumpai laut
iSi SuShi (iKuT PiLiHaN MsG2) :
ada telor, cucumber japan & daging salai


isi ketam
bijan hitam & mayonise
CaRa MeMbUaT SuShi :

letak nori atas buluh..letakkan nasi sushi atas nori..letakkan isi pilihan kita atas nasi
letak skit mayonise utk pelbagai rasa

pastu gulung sushi tu slow2..jd la mcm gambo di atas, than potong jarak 2 jari setiap sushi



finally..gini la sushi sempoi dr ena :D

9 kata-kata indah:

fizz said...

waa dasat2..sedap tak sushi tue? sy xblh terima sngt sushi nie, tp kwn kata, sushi kt jepun sngt2 sedap dn berbeza ngn sushi m'sia, hehe tak tau sejah mn kebenarnnya :)

#kalau sushi ena bt sedap, lehla kirim sket kt sini, kot2 tekak leh terima

.::WaNiE::. said...

ya ampun, rajinnya..mkn pakai sos apa nih...lama xmkn sushi..yelah nk mkn kat kedai waswas, pas nih nak mkn sushi bleh jumpa ena la

ZH - Ena said...

fizz - mmg berbeza..kat jepun kebanyakkan sushi byk yg mentah..tekak org m'sia tak blh terima sgt..jd kena ada perubahan skit..ena mmg suka sgt kat sushi tu yg belajar wat sendiri..

klu nak rasa blh ajer anto kan :D

wanie - dah beli siap wasabi ngan sos kicap dia..blh ajer kita g mkn sama2..ada geng la mcm nie..hubby ena tak suka sgt sushi..jd ena buat ena kena mkn sendiri :D

julia said...

haaa tgh takde keje.. dok rumah je.. masak je la ekk ? kekeke. sushiiii ! beshnye !

ZH - Ena said...

jue - nampaknyer gitu la jue..dah tak tau nak buat apa, nak isi masa terluang msk ajer la :D

yun said...

sushi! I like. kat mana nk dpt beras tu ye?

ZH - Ena said...

yun - kat bhg beras..kat luar dia ada gambo wat sushi..tulisan pun sushi..sng la cari..beras dia lain skit dr beras yg kita mkn hari2 nie..beras dia gemuk n pendek :D

Lily.Lulu. said...

rajin dia .. macam2 size dan bentok ade ..

okeh ena .. ape lagi ... bukak laa kedai sushi lepas nih

;)

ZH - Ena said...

lily.lulu - hehehe nak wat mkn sendiri lepas la, nak bg org mkn risau la tkt org tak suka :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha