NuffnangX

Monday, September 3, 2012

Bercuti Di Chalet Hj.Mahawa, Pengkalan Balak Melaka

31hb August 2012
sempena ulangtahun perkahwinan kami
kami sambut di Chalet Hj.Mahawa di Pengkalan Balak Melaka
memang seronok di sini
kami ambil 3 hari 2 malam
hari biasa - RM50.00
hari minggu - RM60.00
chalet nie takder aircond hanya kipas sahaja
tapi waktu malam memang sejuk tak payah guna kipas pun

memang puas hati menginap di sini
chalet mengadap pantai
banyak kemudahan di sini
kedai makan dan kedai runcit memang banyak pilihan
tempat BBQ disediakan

see food segar mudah nak cari
sebab para nelayan naik ke pantai kita boleh terus membelinya
ataupun boleh beli di pasar basah telok gong - hanya 10 minit dari tempat menginap

laluan masuk ke chalet
tempat parking memang banyak
boleh parking terus depan chalet kita

sesiapa nak berminat nak menginap di sini
boleh hubungi terus
Pn.Zaiton - 03-384 5497

chalet yang ada
1 malam hanya RM50.00 sahaja
memang puas hati

buka pintu terus nampak katil queen
dan ada xtra tilam bawah katil
jadi sesuai untuk 1 keluarga yang ada 2 anak macam aku nie
aku bawak toto sekali untuk di bentangkan atas tilam :D
dah biasa macam nie

ada tv dan cermin letak barang
tv kecik jea
ala kata bercutikan 
bukan nak tengok tv pun
kebanyakkan masa kami sekeluarga di tepi pantai
dan keluar berjalan-jalan


bilik airnya
memang besar
ada air hujan sekali (kata umairah)

ada 2nd pintu di bahagian bilik air
mudah sangat sebab lepas mandi pantai
badan akan basah takkan nak naik ikut pintu depankan
jadi kemudahan pintu ke dua di bilik air nie
setelah basah kuyup mandi manda di pantai

gambaran dari beranda chalet
sejuk dengan angin pantai
kami bersarapan di beranda sahaja
syorkkkkk woooo

ada meja dan kerusi disediakan
kemudahan untuk para penginap

untuk kanak-kanak
ada buaian dan jongkang jongket

pantai yang bersih
boleh mandi manda
mencari remis
ataupun memancing ikan

boleh main dam menggunakan cengkerang dan kulit kerang
lain dari yang lain

dan boleh membakar BBQ
dengan ikan, udang, ketam yang segar

pasti akan menginap lagi di sini
tak rugi dan harga sangat lah murah

2 kata-kata indah:

rosseri said...

best lh k.ena chalet ni...saya suka dok chalet2 cmni

rosseri said...

best lh k.ena chalet ni...saya suka dok chalet2 cmni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha