NuffnangX

Thursday, September 13, 2012

Mudahnya Masak Char Ku Teow

siapa suka makan char ku teow
angkat tangan :p
hehhehehehhe

sebelum nie pernah gak buat char ku teow nie
ikut resepi memner yang buka gerai
memang mudah
tapi tak la selalu buat
sebab kalau tekak nak makan
pergi jea gerai member tu hahahahaha
senang jea kan

last month pergi kedah
nampak ada stall nie jual perencah char ku teow
tu yang beli sebotol
malam tadi try buat

memang mudah
ikut jea cara di belakang botol tu
tak payah guna bawang pun

caranya :
panaskan minyak dengan api yang besar
masukkan perencah char ku teow dalam 4 sudu
garing letak udang 
masukkan sedikit air
masukkan ku teow
ambil masa hanya 10 minit untuk siap

ready untuk di mamam

hah nie la perencahnya
di sini tak tahu nak cari di mana
rugi plak rasanya beli hanya sebotol huhuhuhuhuhuhuhu

kalau sesiapa tahu nak beli perencah di mana
roger ena tau :D

char ku teow yang siap di masak
apa lagi slurppppppppppp masuk ke dalam perut

hehehehehhe sedap hingga menjilat sudu dan garfu :p

4 kata-kata indah:

Nana said...

wahh mcm kedai punye ni heheh

~ain said...

Nak jugak!!!

kak izan said...

sedapnya.....

Anonymous said...

ena - kat pasar borong selangor seri kembangan ada jual...
kyan ada beli tapi tak bape nak jadi pulak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha