NuffnangX

Sunday, November 27, 2011

Sambil Menunggu Azan Isyak Layan gelagat Anak

biasanya bila kami di Sijangkang
ada rules yang telah ditetapkan dari sayang kecil lagi
waktu azan magrib berkumandang
wajib tv di tutup
dan semua orang ambil wuduk dan solat magrib seawal yang mungkin
dan selepas itu baca al-quran ataupun berzikir
tapi sejak ada anak kecil nie nak duduk lama di atas tikar sejadah memang tak dapat
kalau dapat berdoa selepas solat itu pun sudah syukur Alhamdulillah
jadi suasana di rumah mertua selepas azan magrib emmang sunyi dan aman
cuma akan dengar suara gelak-gelak umairah dan umar

aksi buli membuli umar pada kakaknya
ada ajer benda yang nak di buat oleh budak berdua nie
kami bila balik ke Sijangkang
memang akan tidor merempat skit
mana-mana ada ruang kosong kami akan letakkan tilam
kalau bilik kosong baru la kami akan tidor di dalam bilik
tengok nasib la

suka tengok picture nie
macam mendengar kata sangat-sangat
tapi sekejap sahaja
babahnya tengah bercerita pada anak-anaknya
bila cicik lalu semuanya mendongak ke atas hehehehehehe
memang cute

suasana rumah korang macam mana bila azan berkumandang...

2 kata-kata indah:

~ain said...

rumah ayah pun kalau maghrib, tv kena tutup sebab ayah suh solat berjemaah satu famili. Masa mula2 kawin dulu, duk rumah sendiri pun masih tutup tv waktu maghrib sbb fobia kan ayah laaaa tu.

lama-lama selamba je buka tv. tp, kalau ayah dtg rumah kitorang, tv mmg kena tutup lah. menghormati ayah.

tp, rasanya mmg bagus laaa budaya tutup tv ketika maghrib kan? waktu maghrib pendek, kalau kita duk leka sokmo solat maghrib dinasour laaa kalau gitu..

heheh.. tau! tapi, itulah.. tak mau ikut... =)

Zura said...

dah pandai main dah...seronok kan tgk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha