NuffnangX

Tuesday, November 15, 2011

Puas Mencari Klinik di Pagi Aidiladha

hari sabtu (5hb Nov) sudah nampak umar selsema
tapi aku cuma bagi ubat demam pada umar
untuk elakkan bertambah teruk
tapi pagi esoknya (6hb Nov) hari raya Aidiladha
keadaan umar sudah semakin teruk
nafas umar daj tersangkut-sangkut dan bunyi kuat di dada umar
alahai umar sudah kena lelah
jadi lepas sayang solat raya, makam sedikit alas perut
terus kami mencari klinik untuk bagi umar sedut gas
puas jugak la mencari
rata-rata klinik semuanya tutup - ialah public holidaykan
sampai di Jenjarom nasib baik la ada sebuah klinik Cina yang buka
masuk terus tanya ada khidmat sedut gas tak
bila petugas di situ cakap ada, memang kelegaan di situ
tapi tetap kena berjumpa dengan doktor sebab umar tiada history di klinik tersebut
macam biasa la bila jumpa dengan doktor memang menangis la
takut betul bila nampak doktor si umar nie
sebijik macam umairah semasa kecil dahulu




sayang dan umar


ketika menunggu gilirin sebelum di panggil oleh doktor

aku dan umairah
hanya umairah dan sayang yang lengkap berbaju raya
aku pun berpakaian baju raya cuma tak sempat nak pakai tudung cantik-cantik
main sarung jea apa yang ada
sebab risaukan keadaan umar



ketika umar kena sedut gas


memang menangis bila nampak benda alah tu


memang sudah tahu dia kena akan sedut gas - kesian anak ibu


esoknya pun kami bawak umar sedut gas jugak


tapi kali tu kami buat di klinik panel yang memang kami selalu pergi


sehingga hari nie umar masih belum baik dengan sepenuhnya


korang ada petua untuk hilangkan lelah tak.....

2 kata-kata indah:

Nama ku Nur Azeani Kamarudin said...

kak..kalo ada org pi makkah..kirim beli hati unta...hati unta tu bakar pastu nanti hancurkan buh dlm susu umar...insyaallah mujarab...kalo mcm dak2 kecik nih mmg elok buat dr awal...insyaallah berhasil...

zh-ena said...

year ker azie..alahai nak kirim kat saper la nie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha