NuffnangX

Sunday, November 27, 2011

Bila Lelah Asyik Terjadi Setiap Bulan ~ Urut la Jawapannya

sejak hari Jumaat umar sudah kena lelah semula
rasanya baru sahaja awal bulan tu bawak umar ke Hospital
untuk ambil darah
dan skang nie kena lelah semula
mak mertua suruh kami bawak umar untuk berurut
kalau makan ubat pun masih tak elok-elok
jadi dari hari sabtu malam ahad dan ahad malam isnin
kami bawak umar berurut dengan mbah muhayah
kena bawak berurut dua kali berturut-turut
sebab ada urat di belakang umar terseimpul dan ada urat yang bengkak
perlu kena selalu urut
dua minggu nanti bila kami balik ke Sijangkang akan kami bawak umar
untuk berurut lagi
sebab memang boleh nampak perubahan pada umar setelah berurt nie
tidor malam pun jadi lena dan nafas umar pun dah kurang bunyinya
Alhamdulillah

dalam tak sihat tu
tetap bergerak aktif
penat betul la nak melayan umar nie
macam umairah aku cengilkan mata terus dia senyap jea
umar emmmm non ado

umairah duduk la berkepit belakang babahnya
sebab dia memang takut kena urut nie
tu yang duduk elok jea tu




lama jugak kami menanti giliran


sebab masa kami sampai emmang sudah ada orang datang untuk berurut


mbah nie cuma terima pesakit kanak-kanak jea


sebab usia sudah meningkat, tenaga nak urut orang dewasa sudah tiada sangat


sebab tu la hanya urut kanak-kanak sahaja

bila giliran umar memang la menangis tak ingat
tapi rasanya malam pertaman berurut menangis umar lagi la kuat
tapi malam ke dua nangis dia kurang sedikit

bila anak dalam keadaan yang selesa dan ok
kita sebagai ibu bapa rasa lega sangat

3 kata-kata indah:

~ain said...

urut sakit.. tapi sedap.. =)

Zura said...

aku kesian tgk budak2 lelah nie..

Anonymous said...

salam...boleh tau rumah mbah ni kt mane...kalu boleh nk alamat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha