NuffnangX

Tuesday, October 11, 2011

Bila Tidak Kerja, Masuk Ke Dapur Jadi Isteri Solehah

kalau hari-hari biasa
memang mak yang masak
aku cuma masak kalau menu yang mak masak
tidak menepati citarasa aku... contohnya kalau mak masak lauk kari
pasti aku akan masak lauk yang lain - tapi lauk yang simple jea la
aku kureng skit dengan lauk kari nie


jadi hari nie aku tidak bekerja
dan sayang plak pulang awal
mak kalau aku di rumah memang takkan turun ke dapur
tugas itu diserahkan terus kepada aku
aku plak kalau masak-masak nie
memang akan pilih menu yang simple jea
sebab bila sudah ada anak nie, mana la boleh duduk lama-lama di dapur
risau apa la yang anak-anak buat di depan


jadi menu pilihan aku hari nie ialah :

sup bebola di campur dengan su un
sedap gak, banyak umar dan umairah makan
tak sangaka plak umar suka dengan bebola ayam nie (bebola nie macam bebola daging bakso)


menu yang ke dua ialah campak-campak ayam masak kunyit
ada apa jea dalam fridge tu aku campak kan jea dalam kuali
ada tempe, kacang panjang dan tauhu terus jea aku goreng sekali dengan ayam


bila sayang makan sedap
siap tambah nasi dua kali tu
emmm betul la kalau masak campak-campak nie memang akan mendapat pujian
cuba aku masak ikut step by step confirm tak menjadi
selamat makan malam korang

5 kata-kata indah:

mummy_ayu said...

sama la..Ayu pun kalu dah tak tau nak masak apa, main campak2 jer..tapi yg campak2 tu la yg sedap..kan?

Ya ALiya said...

terliur melihat sup bebola tu.....elok tu ena untuk makan diet.....

zh-ena said...

ayu -betul3x

zh-ena said...

alya - tu la suami ena pun cakap lauk diet ker nie

~ain said...

mmg .. masak campak2 mmg sedap!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha