NuffnangX

Saturday, October 22, 2011

Pagi - Pagi Sudah Terjah Ke LMC - Kedai Bakery

pagi baru di beritahu oleh sayang ada tempahan untuk kek choc moist dan kek brownies
jadi time tu jugak ajak sayang pergi ke LMC
sebab untuk kek brownies takder bahan yang aku simpan
anak-anak plak pukol 7 lebih memang dah bangun
dan sudah menjadi rutin aku untuk memandikan dorang awal jugak
sihat tubuh badan bila mandi awal nie
jadi pukol 8 pagi aku sudah terjah kedai bakery LMC untuk mencari bahan kek
siap beli bahan, sayang ajak sarapan
terus ajak pergi kedai makan biasa
tapi tak makan di situ la, beli tapau jea




kedai m.cik nie kalau beli tak beratur memang tak sah


kedai nie jugak la aku sellau beli untuk tapau bawak ke opis


semua makanan yang di jual sedap-sedap belaka

umairah yang tidak duduk diam
sudah la kedai nie berhadapan dengan jalan besar
seriyau jea aku bila umairah berlari-lari macam nak keluar dari kedai tu
apa lagi aku punya suara..memang boleh pecah gegendang yang berdiri sebelah aku
yang budak-budak bujang yang berdiri belakang aku pandang aku macam semacam jea
pedulik apa aku, keselamatan anak harus diutamakan
dah tak pedulik nak cover cun ke tidak
anak tetap anak


buat muka - suka sangat buat mucam pelbagai
layan kan jea



sambil beratur pun sempat lagi aku dua beranak nie berposing eheh


beli tapau nasi lemak lauk ayam kari..sambal paru goreng..lontong..telor goreng..


semuanya baru RM19.00..murahkan


jadi dalam masa 3 jam jenuh aku menyiapkan 4 kek choc moist dan 1 kek brownies


Alhamdulillah rezeki untuk anak-anak

2 kata-kata indah:

Ya ALiya said...

pasni boleh buat bizness online jual kek......

zh-ena said...

ya - insyaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha