NuffnangX

Saturday, October 8, 2011

Pagi-Pagi JPJ Tahan Lori Hantu

pagi nie nak pergi kerja keluar rumah tepat pukol 8.50pagi
ingat tepat pukol 9am akan sampai di opis
perjalanan dari rumah ke opis cuma 10 minute sahaja
jadi cantik la planning aku, nak-nak plak hari nie hari sabtu
tapi sampai jea traffic light simpang empat kuang
kenderaan sudah berderet, aik apasal plak
sampai di depan baru perasan banyak lori kena tahan
dan ramai orang JPJ menahan pemandu lori
nasib baik la jugak pemeriksaan JPJ nie buat time hari sabtu
sebab ramai jugak yang tidak bekerja hari sabtu kan
cuma aku jea yang kena kerja hari nie


memang bagus jugak JPJ buat pemeriksaan mengejut
pada pemandu-pemandu lori hantu nie
sebab menyusahkan orang nak pergi kerja
time orang nak pergi kerja time nie la dorang jugak keluar
ramai-ramai
ialah bila traffic light lampu hijau jea, lori nie baru nak masuk gear
lampu dah merah baru lori dapat lepas
kita yang belakang lori nie pasti akan angin satu badan
tapi penduduk kuang nie selalu sudah buat anduan tentang
lori-lori hantu yang keluar masuk nie sebab di kuang ada 1 kuari
di tepi komuter kuang
tu yang menyebabkan memang banyak lori-lori berat keluar masuk


lori yang tak dapat nak lepaskan diri
jadi terpaksa jugak la kena buat pemeriksaan dengan pengawai JPJ
tak suka jugak lori-lori nie sebab akan membuatkan jalan raya jadi makin teruk
berlubang sana sini....

tak jadi plak gambar yang aku snap nie

nie aku nak ambil gambar pengawai JPJ tapi sebab

nak selekoh aku nak ambil gambar

tu yang gambar jadi macam nie

kalau pengawai JPJ nampak aku snap gambar-gambar nie

aku plak yang kena tahan sebab sambil memandu sambil snap gambar

heheheheheh ampun tok.....

2 kata-kata indah:

h4ni3 said...

hehe.. sebab tu tak suka pi area kuang
(yela, dulu penah kena pegi sana sbb nak ambik sijil kahwin)

zh-ena said...

dr hanie - yea ker pernah dtg sini, nnti singgah la lagi blh la mkn2 sama :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha