NuffnangX

Thursday, August 19, 2010

Sembelit vs Ruam Satu Badan

dugaan ibu mengandung
aku rasa preggy utk 2nd time nie
macam-macam yang terjadi pada diri aku
yang sudah lepas dan berjaya aku harungi
tak payah la aku catatkan di sini
perkara sudah lepas pun


hari nie sudah 4 hari aku MC
dan esok pasti aku menjalani hari biasa di rumah saja bukan di opis
kenapa sebab
selepas aku demam hari isnin yang lalu
badan aku penuh dengan binyik-bintik merah
masyaAllah
dalam kepala otak that time
ingat denggi sahaja
bila jumpa doc
dan doc mengesahkan ianya bukan denggi - Alhamdulillah
dan khabar yang lain aku terima


aku kena chicken pox
tapi tak la teruk sebagaimana umairah ken a2 minggu yang lalu
aku punya jenis yang ruam yang tak timbul
tapi gatal dan miangnya tetap ada
gatal menggaru
kandungan Alhamdulillah
aktif bergerak


di harap aku cepat sembuh dan kembali bekerja seperti biasa
dan yang pasti isinin minggu depan aku kena datang jugak
disebabkan kena train staff dari Filippina yang akan datang ke department kami nanti
nak taknak kena datang jugak
sebab aku kena train salah seorang staff dari sana


dari hari ahad yang lepas sehingga la ke hari nie
aku tak membuang lagi
rasa nak membuang tapi bila sudah duduk dalam toilet
dah dekat 1 jam tapi tak jugak dapat membuang
dah rasa nak buang tapi taknak keluar
berpeluh-peluh dalam toilet
sampai kaki aku kejang la
malam tadi aku meraung dalam toilet
sebab masih lagi tidak berjaya membuang
pagi tadi sayang cakap nak 1/2 day
nak bawak aku pergi ke klinik untuk buat pemeriksaan
tapi sampai jam menunjukkan pukol 4pm sayang masih lagi belum sampai di rumah
risau
tapi aku lagi risau sebab tak dapat membuang
ialah kalau lihat pada kadar pemakanan aku amakn dari ahad lepas
sehingga sahur tadi memang banyak la aku makan
tapi kadar pembuangan ZERO
risau pada usus aku jea skang nie
perut memang dah memulas-mulas tapi tetap degil taknak keluar
arghhhhhhhhhhhhhh geram sungguh
gila sakit aku hadapi skang nie


muka monyok umairah ketika kena demam campak
memang kesian
semuanya taknak
bagi minum air kelapa pun seteguk jea dia minum
tahu-tahu saja air kelapa tu ubat
try bagi time tak sakit laju kea minum air kelapa tu
kekadang tu berebut-rebut minum dengan si bam bam nie


mula tumbuh di kaki dahulu
terus naik ke atas badan
demam campak cacar
tapi si bam bam nie degil
abis di garunya dengan kuku dia
kalau ada yang kering abis di kopeknya
emmm bertanda satu badan yang mana si kecik nie dapat kopek
geram tengok


sapu ubat cream putih nie
pasti umairah akan mengamuk
dia memang tak suka aku letakkan ubat nie
tak tahu kenapa
nak pakaikan bila umairah tengah tido
kerja mudah sebab time tidor umairah memang suka tidor pakai pampers sahaja
jadi senang nak lumurkan ubat kat badan dia


1 kata-kata indah:

Farra Dhelina said...

mmg seksa klu tak dpt nk membuang kan..lagi2 klu time perut tgh membesar ke..tak pun time pantang..alahai hazab nya lah rasa..akk tak try guna ugt sabun tu ke?sy gun ayg tu ok, mujarab jugak lah..tak pon yg mkn pya..mcm air, dia rasa manis..tp tak tau lah utk prgy wmn blh ke tak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha