NuffnangX

Monday, May 17, 2010

1st Day Bekerja Setelah Seminggu MC



hari nie baru la aku start nak kerja semula
memang niat asal nak jea berhenti kerja
tapi start hari khamis yang lalu
aku di landa kebosanan di rumah
terus pasang niat..kerja jea la


tapi pagi tadi nak datang kerja
punya la liat nak bangun untuk pergi ke bilik air
sekejap-sekejap peluk umairah
sekejap-sekejap peluk sayang
alahai susahnya nak lepaskan perasaan malas nak pergi kerja nie


n day pergi ke tempat kerja
terpaksa berhenti di tepi hiway 2x
sebab nak muntah
aku lupa nak bawak plastik ... padahal sebelum nak keluar rumah tadi
dah ingat nak bawak plastik
sebab aku tahu waktu pagi aku muntah


sampai di opis
baru dapat tahu yang bos aku on leave
dan exec aku plak MC
jadi aku buat kerja hari nie takder la rushing sangat
tapi kerja seminggu aku takder memang menimbun
esok bos dan exec aku dah ada confirm aku jadi kelam kabut skit
ialah pasti kerja menimbun dari bos aku plak
tu belum dari exec aku lagi tu
terus terpikir nak berhenti la
emmmm kita tengok dulu situasi esok plak macam mana
cuma hari nie aku buat kerja dengan aman dan damai


mak buyung yang tengah mengharungi cabaran
cha yok cha yok
harap esok berjalan dengan aman dan damai jugak la
pergi kerja muka macam apa ntah
pucat lesi jea
tak lalu aku nak tenyeh apa2 kat muka nie

5 kata-kata indah:

Unknown said...

sayang na kalau berhenti.. tapi kalau dah itu keputusan ko, teruskan lah.. ape pun fikir2kan k.. peluang bukan datang selalu..

tp mana tau, ada rezeki yang lebih bagus lg kan?? aku sendiri pun pening kalau ada kat tempat ko ni..

ape pun, yake care k.. kim salam kat umairah..

chik star said...

teruk alahan ena kli ni.
sabar eyh,..

Nia said...

kalau berenti keje best jgk, stress free pregnancy babe! stress keje la, at least. hehe..

A N A K - A N A K K U said...

heehhehe lawan skit na perasaan mls tue, aku pernah rasa...insyaAllah kejap jerk tue....pepun aku sokong apa shj kueputusan ko

Zura Tahir said...

selamat bekerja...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha