NuffnangX

Wednesday, May 19, 2010

Balik Melaka

dalam bulan lepas sahaja
sudah 2 kali kami sekeluarga balik ke melaka
pak uda aku masuk ke hospital melaka
sebab ada masalah jantung
dikejarkan masuk ke hosp sebab jatuh pengsan di kedai
doc cakap nasib baik hantar ke hosp dengan cepat
sebab tu la dimasukkan ke CCU
di pantau dengan teliti
jadi weekend kami minggu pertama bulan lalu
kami habiskan masa di hosp
berkampung sekejap di sana
kesian mak uda aku
sedih sentiasa
p.uda adalah adik kesayangan mak aku
kami memang rapat dengan family uda nie
baik sangat



keadaan pak uda ketika tidak sedarkan diri ketika di ccu
ubat pelali memang diberikan supaya pak uda dapat berehat dengan secukupnya
hujung minggu kami balik
balik dengan kelegaan sebab pak uda dipindahkan ke wad
maknanya jantung pak uda kembali berfungsi dengan baik



minggu ke dua hujung minggu
kami balik jugak ke melaka
sebab nak tahu perkembangan terkini keadaan pak uda
pak uda sudah dibenarkan keluar dari hosp selepas seminggu berada di hosp
tapi selepas keluar seminggu sekali kena jumpa doc
untuk dapatkan pemeriksaan lanjut
gembira kami lihat setelah dapat lihat pak uda senyum kembali
banyak jugak la nasihat yang kami berikan
berhenti merokok adalah WAJIB


hari ahadnya kami singgah sebentar ke rumah arwah wan
sedih lihat rumah arwah wan dan atuk usang tanpa di jaga
tinggal masa nak runtuh sahaja rumah tersebut
sedih sebab banyak kenangan di rumah tersebut
kenangan bersama wan dan atuk
kenangan ketika membesar di sana
kenangan ketika beraya di suasana kg yang masih lagi menebal ketika waktu kecil
skang nie umah tersebut di telan dengan anai-anai


kami lepak di tepi pantai sahaja
pantai hanya di hadapan rumah arwah sahaja
lagi plak ada pondok yang boleh kami merehatkan diri


umairah memang suka dengan pantai
nampak sahaja
tak sabar-sabar nak turun untuk bermandi manda
siap angkat tangan supaya kami boleh bukan kan baju dia



sayang la yang melayan karenah umairah dan pija
mandi laut
aku hanya memerhatikan dari jauh sahaja




konon-konon nak berenang la tu
budak berapa tahun yea boleh belajar berenang?
macam nak hantar umairah untuk belajar berenang sahaja la



air cetek sahaja sebab air tengah surut
air pasang ketika magrib
ok la tu dapat la jugak jejakkan kaki berendam dlm air laut


rindu bila singgah di kuala sg.baru
banyak memori di sana
dan semoga pak uda terus sihat selalu


6 kata-kata indah:

~ain said...

kampung ain!!!! mak akan duduk situ lepas ayah pencen nanti..

chugie said...

patut lah ko selalu balik melaka, ada saudara yang sakit ye.. hope pak uda ko cepat sembuh na..

wah, humairah n pija bukan main lg mandi laut ek.. ni kalau fatin ade ni, maunye die pun bergelumang sekali ni! :P

mummy_ayu said...

semoga pak uda ko cepat sembuh!!
wah..seronoknya dpt mandi laut...

zaza said...

semoga pak uda ko sihat segera...

shahrul said...

moga2 pak uda akak cepat sembuh..amin... =)

saya said...

rokok tu memang la punca utama. saya ni dah berbuih2 mulut nasihat obek jangan merokok tak jalan gak la. pening kepala. harap pak uda ena cepat semboh la ye. bab umairah nakal..memang dia nakallll.... dan comelllll..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha