NuffnangX

Monday, October 29, 2007

PeRuT Ku SeNdAt SeKaLi

semlm mmg pecah rekod la..bukan pecah rekod apa pun tapi pecah kan rekod utk naik kan semula berat badan aku uwaaaaaaaaaaaa

smlm aku ngan sayang pergi open house sekali 6 buah umah..masa 1st umah blh la lg mkn apa yg nak di mkn kan..tapi dah umah yg akhir2 mmg dah tak lalu lah nak sumbat makanan dlm perut nie..

bukan taknak mkn mcm iklan PLANTA tu tau..dlm iklan tu satu family tu xnak mkn apa2 kat umah jiran2 dia sbb dah kenyang tapi bila dah balik umah diorg melantak mkn kuih raya diorg sendiri sbb sedap sgt guna PLANTA..pastu jiran tu dtg umah diorg sbb nak pulangkan semula songkok sbb anak diorg tertinggal songkok kat umahnya..bila msk tgk diorg tgh mkn..angin la hahahaah kelakar la iklan tu

ok berbalik citer aku yg g open house yg byk sgt thn nie, bknnya aper thn lepas kami berdua tak berjalan sgt pun, lepak kat umah ajer..kiranya thn nie mcm nak tebus raya thn lepas yg kami berdua tak sempat nak pergi..

1st house - kami pergi umah kawan sayang..umah nurul ngan bob kat Putra Height, Puchong..diorg msk bee hun tom yam ngan nasi impit kuah kacang..aku mkn nasi impit, aku mmg nak mkn nasi impit dr mggu lepas lg..finally dpt jgk..rajin btl la si nurul nie msk dlm keadaan dlm pregnan..dah lah tak blh bau mskkan tapi nsb baik suami dia pun rajin menolong..ringan skit tugas nurul nak memasak..

2nd house - pun umah kawan sayang jgk..dekat jgk la ngan umah bob..yg nie member sayang time ddk menyewa bujang2 dulu..meriah gak open house dia nie siap pasang khemah lg..menu yg disediakan pun mmg meriah sakan..ada nasi beriani, soto, pulut hitam, ada pai the (kuih nie mcm kat chicken rice shop, tak sempat aku nak snap2) malu la nak snap2..aku mkn soto tapi tak habis sbb aku terletak cili kicap byk sgt jd mmg pedas la kuah soto aku..aku mkn pulut hitam utk redakan tahap kepanasan dlm mulu aku nie..sayang plak mmg melantak tak ingat lah..bila dah jumpa memberr2 sayang nie, semua ckp badan sayang dah naik bila dah kawen nie..alahai..nampaknya sayang kena diet lah utk kurangkan lemak2 yg ada kat badan tu erk sayang..

3rd house - kami pergi Putrajaya..yg nie umah member aku plak..namanya SARINA..dia nie roommate time belajar kat KPM dulu..tapi 2nd semester dia dah blah sbb dia amik course jururawat..skang nie dia kerja kat Hospital Putrajaya..senang lah jgk nak cari umah dia tak sesat pun..time kami dtg ada lah jgk tetamu yg dtg..semuanya gegirl nurse..hahhhh sayang jamu mata la tu..sarina tinggal 5 org kat umah tu, tapi time wat open house nie dia sorg ajer sbb lg 4 housemate dia balik kg..semua makanan yg disediakan adalah catering..lama gak aku kat sini..ialah dah lama tak jumpa kan..sarina ada tanya jgk naper member yg lain tak dtg..aku pun nak jwb apa kan..msg2 mesti ada hal kan..lgplak ari nie member KPM pun ada yg kawen..tapi aku mls la nak pergi..yg kawen nie Alice..takper la ramai member yg lain pergi kan..aku tak pergi pun tak bg kesan apa pun..btl tak


aku ngan sarina..dia nie solo lg tau jd saper2 yg berkenan blh direct ngan aku..aku blh ehem ehem kan :D

4th house - n d way balik aku amik shumie jap sbb kami nak pergi open house umah wan..wan nie kenalan tempat kerja aku skang nie..dia nie buka gerai laksa dpn opis kami..jd hubungan kami baik la jgk..mmg tiap2 thn kami dtg..laksa maa dia sdp tau tapi menu nya takder plak laksa..menu yg disediakan - mee hailam, lontong ngan mee sanggul..aku mkn mee sanggul nie, mmg sedap..mak wan ckp mee sanggul nie kat sini mmg takder cuma blh dpt kat belah Utara ajer..fuyoooo sedap gila cuma aku tak thn pedasnya ajer la

5th house - nie plak umh jiran aku..kat umah jiran aku nie mmg aku ngan sayang melantak byk sbb menu dia sedap gila..menu yg ada - satay daging, nasi impit, lemang, dadih kelapa ngan laksa..aku mkn satay ngan lemang..lemang nie import dr Nilai tau..tapi sedap btl mkn pun lembut ajer..

ops silap rupanya cuma 5 buah rumah ajer yg kami pergi..nak pergi umah zimie tapi zimie tak reply plak msg aku jd kami balik terus ajer la..tal lalu nak pergi mkn pun..harap2 perut aku tak meragam lah..



pisang kaki : alahai..sendat balik lah seluar aku pas nie mkn ajer dlm bln syawal nie..kena puasa 6 nie..isk isk isk :(

6 kata-kata indah:

Mak Su said...

boleh cover sampai seminggu tu makanan tu semua... ganazzz

hOtMaMa said...

huisshh.. meriah open house...sah2 la dua hari tu dapur rumah tak berasap kan...LOL

leeds said...

ena, jemput dtg rumah leed yer sabtu ni, dlm kul 12. ajak shumie skali :)

details kt my blog :)

Anonymous said...

hari raya..
hari makan percuma.
Sungguh! :)

nanonano said...

sudah! sudah!
on diet plak cm nano neh..
ekkekek :p

zh-ena said...

mak su - heheheh bkn seminggu jea mak su, tu stock utk sebln utk cover isk isk isk :D

hotmama - malas nak msk tu yg rajin g open house :d g ada makne tu eheh

leeds - ala leeds ena n shumie keja ari sabtu smp kol 6 lebih, tu biasanya apa2 aktiviti ena wat ari ahad @pun mlm..cian kami kan..ada lauk lebih pos kat ena erk

akirasuri - btl tu yeay..tak payah msk

nano - pas abis bln syawal baru la diet..ssh la nak diet skang nie byk sgt jemputan open house..tak pergi ena yg rugi tak dpt mkn free hahahahaha :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha